למרות המחאה: פסטיבל טרף בירושלים

מחאת אנשי הרובע היהודי אליה התגייסה הרבנות הראשית - כשלה, וירושלים תקיים פסטיבל אוכל לא כשר. מאות תושבים צפויים להפגין נגד האירוע

חדשות כיפה אורי פולק 27/03/11 00:00 כא באדר ב'

למרות מחאת אנשי הרובע היהודי ואפילו הרבנות הראשית לישראל - פסטיבל האוכל הטרף "טעמים" יוצא היום (א) לדרכו, למשך חמשת הימים הקרובים. במסגרת הפסטיבל תפתח העיר העתיקה את שעריה בפני מבקרים מהארץ ומחו"ל - ותציע בין היתר גם אוכל שהוא טרף לחלוטין, חרף מחאת הציבור הדתי. עם זאת, מאות תושבים דתיים צפויים להפגין הערב בשער יפו, במחאה על קיומו של הפסטיבל.

הקהילה הדתית מוחה על קיומו של הפסטיבל מתוך חשש כי אנשים יכשלו בו ויבואו לידי אכילת מזון שאינו כשר, שלא בידיעתם. עוד נטען כי עצם קיומו של פסטיבל אוכל ברובע היהודי, הוא ביזיון של ממש למקומות הקדושים, שכן מדובר באירוע ריק מתוכן שאינו אלא אכילה וסביאה.

זאת ועוד, דבר קיומו של הפסטיבל כמעט והביא לידי משבר פוליטי בעיר ירושלים, כשבמהלך השבוע האחרון התייעצו מזכירות "אגודת ישראל" בעיר וחברי סיעת "יהדות התורה" בעירייה בשאלה כיצד עליהם לנהוג בנושא. מנהיג הזרם הליטאי, הרב יוסף שלום אלישיב, הודיע לחברי המועצה כי אם הפסטיבל יצא לפועל, עליהם לפרוש מהקואליציה. ב"יהדות התורה" אמנם חרף נקטו מהלך מפורש, אך פרסמו מודעות על כך שהם "מביעים כאב ומחאה נוכח קיום הפסטיבל".

כפי שדווח בכיפה, החודש שלח הרב יעקב סבג, ראש אגף הכשרות הארצי ברבנות, מכתב לראש עיריית ירושלים ניר ברקת, כותב הרב סבג כי "למותר לציין כי ירושלים, מעבר לקדושתה ההיסטורית, משמשת מטרופולין לכל באי עולם מבחינה תיירותית, כך שאירועים ציבוריים מהסוג דלעיל הנעשים בחסות העירייה עשויים להיתפס ככשרים ועל כן קיים חשש למכשלה ציבורית ולפגיעה ברגשות הדתיים של המבקרים הרבים במקום".

בעיריית ירושלים ציינו כי "הפסטיבל מבוסס על מסעדות מקומיות ואופיין נגזר באופן טבעי ממיקומן הפיזי. הפסטיבל וירידי האוכל פונים למגוון אוכלוסיות ותיירים ויאפשרו בחירה מגוונת בהתאם לכך. יש לציין כי הכשרות במקומות ממכר האוכל תסומן לשימוש המבקרים".