לכו על זה

הרב פירון בספר חדש, איך אפילו סבתא שלכם תתחיל לצלם כמו שצריך, אביתר בנאי ב"חוצות היוצר" וגם אתם חייבים לראות את "מחוברים לחיים". מדריך כיפה לשבוע החדש

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/08/12 09:21 כד באב התשעב

לכו על זה

מכירים את זה שאתם מצלמים תמונה או סרטון ושאתם צופים בהם, לאחר מעשה, אתם מגלים לפתע שהם מטושטשים ומלאי רעידות? בדיוק בשביל זה אתם צריכים את DollyCam - אפליקציית אייפון יעילה שתהפוך את הסרטונים שלכם להרבה יותר חלקים וזורמים. האפליקציה, פרי טכנולוגיה חדישה, מייצבת לכם את התמונה. כל כך מייצבת שגם סבתא שלכם, אם במקרה יש לה אייפון, יכולה לצלם ממש כמו בהוליווד.

ספרי פרשת שבוע צצים חדשים לבקרים אולם יתכן כי בספרו של הרב שי פירון "הארות שוליים" תמצאו משהו קצת אחר. הרב פירון מגייס את עולמו כמחנך וכפעיל חברתי, כאב וכאדם, ומוצא בפרשת השבוע משמעות ראויה לכולנו ובשפה שווה לכל נפש. בספר תמצאו גם עיסוק בפרשני המקרא אולם לא באופן מפולפל יותר מדי אבל אתם יודעים, לפעמים דווקא הדיבור הישיר והפשוט ביותר בכוחו לחדור ולהשפיע בדיוק היכן שצריך.

סרט צרפתי מרגש במיוחד ומלא חכמת חיים הוא "מחוברים לחיים" שמגלם את סיפורם של אדם משותק והמטפל האישי שלו. המשותק איש המעמד הגבוהה חובב מוסיקה קלאסית בוחר להתמודד עם מטפלו האישי אדם אפריקאי משכונותיה הקשות של פריז. השניים לומדים זה את זה ובעיקר לומדים על עצמם וגם על כוחם של ניגודים המחיים זה את זה. מתאים גם לגברים מאצו'איסטים שנבהלים מסרטי דרמה.

קודם כל ולפני הכל, הופעה של אביתר בנאי בפסטיבל חוצות היוצר בירושלים. עכשיו אפשר להמשיך. אחת ההצגות המצמררות היא "ביקור הגברת הזקנה" מבית תיאטרון הבימה. המחזה מספר אודות מיליארדרית זקנה (גילה אלמגור) חוזרת לעיר ילדותה שם היא פוגשת את האיש שמירר את חייה (יהורם גאון). לאחר שזורה כסף ברחובות העיר היא מציבה דילמה נוראה להחריד, או הכסף או חייו של שאותו האיש. אנשי העיר מחליטים פה אחד שהחיים שווים יותר מהכסף אך הזקנה אינה מרפה וממשיכה להשקותם במטבעות. האם המוסר האנושי ינצח? הצגה שווה צפייה ומעוררת מחשבה ובעיקר נוכח המחאה החברתית. (12-15.08 תיאטרון הבימה תל אביב)

מסעדה לא רגילה היא מסעדת "אקליפטוס" הירושלמית שמציעה מנות תנ"כיות ואינה מתפשרת על הטעם. במסעדה תוכלו למצוא מנות כמו "סעודת שלמה המלך" המשלבות מאכלים במתכונים עתיקים, מטבח מודרני ומטבח ערבי-מזרחי.

אם פספסתם את התוכנית המצחיקה ביותר ששודרה בישראל בעשור האחרון, עשו לעצמכם טובה והשלימו את ארבעת פרקי "הפרלמנט". גם בשביל אסי כהן המוכשר, אך בעיקר למען המערוכנים המעולים והמשובחים שמצליחים להזכיר לנו שאפשר פשוט לצחוק מול ערוץ 2. אגב, על הפרק האחרון כדאי לכם לוותר מטעמי צניעות.