לכו על זה

יש לנו אפליקציה מצוינת שתסדר לכם את לוח הזמנים, לקראת השנה החדשה. וגם: "אמונה סדורה" של ישיבת אלון מורה הוא ספר חובה בספרייה שלכם ואל תפספסו השבוע את ברי סחרוף

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 02/09/12 17:02 טו באלול התשעב

לכו על זה

לוח שנה כבר השגתם לעצמכם? אם לא, אז מצוין - כי האפליקציה הזאת תסגור לכן את הפינה ואת השנה. אפליקציה חדשה פרי פיתוח ישראלי מאפשרת לכם תוך דקות ליצור לוח שנה מדהים המורכב מתמונות הפייסבוק שלכם ותאריכי ימי ההולדת של החברים שלכם. את האפליקציה יצרה החברה הישראלית פיק אפ בוק, יצרנית האלבומים הדיגיטליים. אפליקציית הפייסבוק החדשה היא קלה ונוחה מאוד לשימוש ותרכיב לכם לוח שנה תוך ארבעה שלבים בהם תוכלו לבחור את סגנון לוח השנה שלכם, התמונות שתרצו שיופיעו ולהוריד תאריכי יומלדת של חברי פייסבוק שלולא הפייסבוק ספק אם היתם זוכרים את שמם. בסוף ההליך תמלאו את פרטיכם האישיים ולוח השנה ישלח לכם בדואר וכל שנשאר לכם הוא למלאת אותו במעשים טובים.

אם חיפשתם ספר פשוט אך עמוק ללמוד בו לקראת ראש השנה ויום כיפור אז מצאתי לכם את הספר הנכון. "אמונה סדורה" היא סדרת ספרים מבית היוצר של המכון התורני באלון מורה, סדרת ספרים אשר עוסקת בחגי ישראל. הכרך החדש שיצא לאור לא מזמן הוא כרך "ימים נוראים" שעוסק בדיוק בתקופה בה אנו נמצאים היום. הספר סוקר בצורה מקיפה את נושאי החגים כאשר סביב כל נושא מובאים מקורות, מפרשני המקרא ומדרשי חז"ל דרך ספרי הראשונים ועד ספרי האחרונים, בעלי החסידות והקבלה. בצד כל מקור מובא סיכום קצר המסייע ללומד, ובנוסף - הערות והרחבות, סיכומים בסוף כל פרק ומפתחות.

"קש לזהב" הינו אלבום הבכורה של זוג היוצרים הירושלמיים, יוחאי ומיכל שרק לפני כשלוש שנים החלו בתהליך של התוודעות לעולם התורה והאמונה. זהו אלבום קונספט המבוסס על אגדות ילדים קלאסיות, כשכל שיר מעניק לאגדת עם מוכרת אינטרפרטציה עמוקה ועכשווית. האלבום הוא למעשה מטאפורה על התהליך המשותף שלהם, בתחילת דרכם הם הרגישו כמו 'מגדלית', מנותקים ומרוחקים מכולם ובדיוק כמו 'עמי ותמי' גם יוחאי ומיכל עזבו את הבית ואת כל מה שהם מכירים תוך כדי מלחמה מול הזאב, הספקות, האויב המר של 'כיפה אדומה'. גם הם כמו 'פינוקיו' שואפים להשתחרר מהכבלים ולהפוך קש לזהב וחיים בעולם הזה לחיי אמונה ואור. מעניין!

סרטי שואה תמיד מרגשים אותנו וצובטים בלב, אם זה בגלל הזהות היהודית המפעמת בנו ואם זה בגלל המראות הקשים בסרט. "ילדי הפלא" הוא סרט שואה חזק ומרגש המגולל את סיפורם של ילדים יהודים בעלי כישרונות מוסיקאליים נדירים שמככבים במזרח אירופה בימים שלפני מלחמת העולם השנייה. עם פרוץ המלחמה הילדים המוכשרים נגררים למלחמת המבוגרים ובעזרת המוסיקה מנסים לשרוד.

אחת ההופעות המיוחדות של הזמן האחרון, אולי חוץ מ'רד הוט צ'ילי פפרס' שמגיעים לישראל, היא הופעתו של ברי סחרוף במסגרת פסטיבל למוסיקה מקודשת בירושלים. במופע אלקטרו אקוסטי יעלה סחרוף לבמה עם שחר למופע זריחה למרגלות מגדל דוד בירושלים תחת כיפה השמים. סחרוף מעניק פרשנות מוסיקלית לפיוטים ומזמורים מפורסמים אותם יבצע עד שיגיח האור, או מהשמש או מהנשמה. 7.9, כ' אלול, 06:00 בבוקר ברחבת מגדל דוד)

חמישי נשי: מדרשת שושנת אביב של "ראש יהודי" בתל אביב מארחת שתי יוצרות מיוחדות לערב נשי שכולו רוח והתחדשות לקראת הימים הנוראים. שתי היוצרות הן אתי אנקרי ועידית שלו שיפגשו לערב של שירה וניגונים מתובלים בלימוד של סליחה ורחמים בהשראת משנתה של ימימה מזרחי, כמובן. 6.9, י"ט אלול, מדרשת שושנת אביב בת"א)

בית קפה בוטיק "שוקולד דה קרינה" אי שר בהרי רמת הגולן הוא אחד המקומות היפים, המיוחדים והכי חשוב- הטעימים שתוכלו לשבת בהם. שוקולד דה קרינה הוא למעשה מפעל בוטיק קטן לייצור שוקולד עבודת יד משובח במיוחד שמפעיל בתוכו גם בית קפה. אל תתנו לילדכם להפריע לכם להירגע עם הקפה, המקום מאפשר סיורים במפעל וטעימות שוקולד בזמן שאתם תזמינו את הקפה שלכם ולא תשכחו כמה שוקולדים מעולים. המתכונים הנם כאלה העוברים בירושה במשפחת צ'פלינסקי, משפחת שוקולטרים ידועי שם באירופה שלפני המלחמה. אז אם אתם בדיוק אחרי מעיין או מסלול תרשו לעצמכם להתפנק עם חוויית השוקלד-קפה המצוינת הזאת. (קיבוץ עין זיוון, רמת הגולן- כשר למהדרין)