לכו על זה: כל המלצות השבוע

האפליקציה המושלמת לטו בשבט, אודליה ברלין במופע חדש, עלמה זהר מוציאה אלבום במימון המעריצים והספר 'רגע לפני שבת' מנתח את פרשות השבוע מזווית חילונית

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 12/01/14 15:48 יא בשבט התשעד

לכו על זה: כל המלצות השבוע

Fruit and nut היא האפליקציה המושלמת לטו בשבט. רגע לפני שאתם מסתערים על פירות יבשים הציצו באפליקציה כדי לדעת קצת יותר על מה שאתם נוגסים. האפליקציה היא מדריך מפורט של כ-150 אגוזים ופירות יבשים. מלבד תמונת הפרי האפליקציה תדע לספר לכם עליו ועל ערכיו התזונתיים.

אחת היוצרות המוסיקאליות הראשונות במגזר הדתי וגם מהטובות שבהן היא ללא ספק אודליה ברלין. במופע חדש היא מעלה שירים מקוריים שלה ועוד כאלה בניחוח יהודי עם להקת הנשים המלווה אותה והרבה מאוד רוק רך וטוב. עד שאודליה יוצאת מירושלים לתל אביב, אתם חייבים להיות שם.

יום רביעי, בית היוצר, תל אביב, 21:00

ילד קטן בשם איילו המתגורר בכפר נידח בלאוס פורסם כמי שמביא עמו מזל רע. מיילדתו הזקנה הפיצה אז מפי כל כי הרך הנולד נושא עמו בשורה קשה לכולם. כשהוא מגיע לגיל 10 נראה פתאום כ נבואת המיילדת מתממשת ואיילו מצדו יוצא להילחם. ב'להאיר את השמים' הוא יוצא למסע ארוך גדוש הרפתקאות להסיר מעליו את הקללה ומגלה על עצמו לא פחות ממה שהוא מגלה עליה.

חובשי כיפה מרבים לדבר על חיבור היהדות אל כלל העם. ניסיון חדש בנושא נעשה דווקא מן הצד החילוני. ד"ר ליאת בן דוד, מנכ"לית קרן וולף, מוציא ספר חדש בשם "רגע לפני שבת" בו היא מעיינת בפרשות השבוע מנקודת מבט חילונית עם הרבה מאוד ציונות ונשיות. יותר מפרשיות השבוע היא מביאה את השקפת עולמה וטקסטים פילוסופיים שאוזן דתית לא תמיד תרווה מהם נחת אך הם בהחלט מעניינים ומעוררים חשיבה, גם אם הקשר ביניהם לפרשה לא תמיד ברור.

יש הרב מאוד זמרים שמוציאים אלבומים במימון חברת תקליטים אך יש מעט מאוד שמוציאים אלבום במימון המעריצים שלהם. עלמה זהר עשתה את זה, באמצעות מימון מעריצים היא הוציאה אלבום חדש עם שירים מקוריים שמי שמאזין להם יודע שהגיע למקום הנכון. אחרי להיטים גדולים מוכרים ושירים רבים פחות מוכרים אל משובחים, מגיע "לחם, אהבה", אלבומה החדש, שהוא עוד מכל הטוב הזה.