לכו על זה בחול המועד סוכות

פסטיבל "הקהל" המסורתי, ההופעה המדוברת של אהוד בנאי, יעקב שוואקי מגיע לחברון ובמוזיאון ישראל פותחים תערוכת סוכות מיוחדות ומקוריות. כל המלצות השבוע לחול המועד

חדשות כיפה נטעאל בנדל, כיפה 22/09/13 12:48 יח בתשרי התשעד

לכו על זה בחול המועד סוכות

פסטיבל "הקהל" המסורתי, לזהות יהודית ותרבות ישראלית, מציג רבי שיח מרתקים על הזהות היהודית שלנו והחברה הישראלית עם דמויות כמו עליזה ח"כ עליזה לביא, ח"כ רות קלדרון, במבי ויאיר שלג עלמה זהר ועוד רבים.

"הדבר שהלב שלי יוצא אליו - הוא הדבר שאסור לי לבקש" הוא דיאלוג חי ומרתק בין הרוק הישראלי לספרות היהודית הקלאסית במהלכו יערך לימוד בית מדרשי של שירים ישראליים על פי מקורות התלמוד והאגדה, בהשתתפות היוצרים דניאלה ספקטור ודוד לביא ובהנחיית ג'קי לוי.

ראשון, סמינר אפעל, 16:00

אחרי הביטול הרועש אהוד בנאי חוזר לסוסיא למופע משותף עם בעז שערבי. ארגוני השמאל כנראה שלא יהיו שם אבל אתם בהחלט מוזמנים.

ראשון, סוסיא, 19:30

אחרי שכבש את קסריה יעקב שוואקי בדרך לכבוש את חברון. מופע "מתחדשים בחברון" הוא אירוע שלא כדאי להחמיץ עם אמנים מגדולי ומובילי הזמר החסידי - יניב בן משיח, ישי לפידות, מנדי ג'רופי, פרחי ישראל, מתי שריקי ועוד לרשות הקהל יופעלו כל העת הפעלות לילדים, מרכז מידע, סיורים ללא תשלום, דוכני מכירה, ועוד.

ימי ראשון - שני

אחרי סרטון המעצר האלים של בעז אלברט, היישוב יצהר יקיים הפנינג "בעוז ובשמחה" לציון חודשיים לצו הגירוש המנהלי שקיבל אלברט מרחבי יהודה ושומרון. לא מדובר בהפגנה מסורתית, ממש לא. האירוע יחל בשעות הבוקר בפעילויות לילדים, ובבציר ענבים בכרם היין של משפחת אלברט. לצד הבציר תתקיים 'סוכה פתוחה' בבית משפחת אלברט בהשתתפות מתוכננת של רבנים ואישי ציבור, טעימות יין, סיורים, הצגות, מתנפחים והפעלות לילדים ללא תשלום. האירוע ייחתם במופע מיוחד של ירמיהו, סיני תור ואמנים נוספים, שיתקיים בשעה 16:00 אחר הצהרים.

יום שני, יצהר, 10:00

עד כמה סוכה יכולה להיות מקורית? ברחבת אגף הנוער במוזיאון ישראל יוכיחו לכם שיכולה עוד איך. מוזיאון ישראל פותח תערוכת סוכות מיוחדות ומקוריות. בתערוכה יתקיימו סדנאות לילידים הקשורות לחג הסוכות, איך לא.

ראשון- שישי, מוזיאון ישראל

תיאטרון חולון מזמין את כל המשפחה בחוה"מ סוכות ליהנות משורה של מופעים, אירועים וסדנאות לילדים, במסגרת פסטיבל 'צלילי ילדות 2013'. במסגרת האירועים תוכלו ליהנות גם משורה של הצגות ואירועי חינם, ההופכים את הביקור בפסטיבל לחוויה מעשירה, כייפית ומהנה לכל הגילאים. הפנינג חגיגי ברחבת מתחם התיאטרון - המציע לכם לאורך כל ימי הפסטיבל ליהנות ממתקנים מתנפחים, ג'ימבורי, דוכני מזון, ובזאר מכירות עם צעצועים, בגדים ומשחקים.

ראשון- שלישי, תיאטרון חולון

תנועת הבוגרים של בני עקיבא תקיים ליל לימוד הושענה רבה באירוע מושקע ויוצא דופן בדובריו כאשר עם אותה הבמה ירצו רבנים שונים בדעות שונות ומגוונות. בין הדוברים: הרב דוד סתיו, הרב יהושוע וישליצקי, הרבנית אושרה קורן, הרב שמואל אליהו, הרב חיים נבון, הרב דוד לאו, הרבנית פנינה נויברט, הרב חגי לונדין ועוד. האירוע יסתיים בשעה 4:00 בהופעה של "המדרגות".

שלישי, 21:00, אוניברסיטת בר אלין

"עד עלות השחר" הוא אירוע הושענא רבא הענק ביישוב תקוע בדרכו ולזכרו של הרב מנחם פרומן. לימוד ושיח של אנשי תרבות, רבנים ועוד בסוכה של משפחת פרומן ובכל היישוב כולו. אחד האירועים המרכזיים הוא מופע משותף של דני רובס ולאה שבת אותו תלווה בדברים הדסה פרומן, אשת הרב.

19:30, תקוע