כבש את קיסריה

אביגיל ארד עם עשרת הרגעים שעשו את ההופעה של שולי רנד, הדוס שהתנחל בקיסריה

חדשות כיפה אביגיל ארד 06/10/09 00:00 יח בתשרי התשע

כבש את קיסריה
יחצ, צילום: יחצ

מופע החימום

האחים אריאל הם אלו שחיממו את המופע לקראת שולי רנד. בחירה מתאימה ביותר למופע שהשפעתו של מאיר אריאל כה ניכרת בו. בחירה ראויה ביותר לפתיחה שעשתה את העבודה.

אייכה

אמפי מלא באלפי אנשים שרים אייכה. כולם מכירים את המילים, כולם שרים, אחדות כזו, יפהפיה, בין מגוון דתיים מכל הכיוונים. רק טיפת צער על כך שההימור שלי על קהל 90% דתיים היה נכון.

תפילה

שולי נושא שיר-תפילה להצלחת ההופעה, מבקש שהנגנים לא יזייפו, שהכלים לא יחרקו, שהקהל יהיה מרוצה, שההופעה לא תתארך, או תתקצר, ושלא נקלוט שהוא מסיונר. שיר שמן הסתם לא יצא בדיסק, אבל היה כל כך מלא חן שממש חבל שכך.

אבינו מלכנו

שבוע באיחור, אבל בביצוע מקסים-מקסים, מתחיל במנגינה המוכרת המעובדת לפשטות מינימלית, וכמעט חסרה, ואז עולה ונהיית מורכבת. שולי רנד שר יחד עם ארקדי דוכין, הקהל מצטרף בשקט ומנסה לקלוט את המורכבות שיצאה לאור פה מולו.

הבעות הפנים

אחד הדברים שעשו את ההופעה הזו לשווה כל כך. פוקוס על הפנים של שולי, על מסכי הענק, כמעט בלי תזוזה (למעט הרגעים בהם ניגן עם האורחים, ואז המצלמה זזה בין שניהם), אבל זו פשוט הצגה שלמה. כל הכוריאגרפיה של הבמה מתמקדת בפנים שלו, כל מילה ומשפט מלווים בהבעה שמבהירה בדיוק מופלא למה הכוונה, השחקן שבשולי יוצא לידי ביטוי ממש בכל רגע. שום דיסק לא יכול להעביר את זה.

האורחים

רגע שיא מבחינתי, רגע ששווה גם אמירה קצרה על הנגנים שמלווים את שולי בנגינה ולדבריו, גם בדרך האומנותית. ארקדי דוכין ואסף אמדורסקי ליוו את המופע הזה. ארקדי כאורח, ואסף, מלבד השירים ששר, גם הפיק את המופע מבחינה מוזיקלית, וניגן במהלך כל הערב (קלידים וגיטרות). שניהם הצטרפו לשולי בשירים שלו ושרו יחד איתו, ולאחר מכן, איתו ובלעדיו, שרו שירים משלהם. החן שבארקדי והעוצמות שהביא אסף היו ליווי מצויין, בעיני, להופעה. והקסם שבכל זה היה לראות כמה מנגניו של שולי רנד, ברסלבים ודוסים על כל המשתמע מכך, מלווים את הבאסים של אמדורסקי או את מי אוהב אותך יותר ממני של ארקדי. שילוב מיוחד במינו.

הסיפורים

הסיפורים של שולי רנד. שחקן, כמו שאמרנו. אין עליו מהבחינה הזאת. היה מעט ארוך מידי, אבל אין מה לומר, סוחף, מרתק משעשע ביותר. בלטו במיוחד ההומור העצמי והנכונות לחשוף חולשות. כמו בשירים, כך בסיפורים. כיף לפגוש (ועל אף כמויות האנשים התחושה היתה אינטימית בהחלט) כוכב לא מושלם. בן אדם.

השירים החדשים

השירים החדשים היו מבחינתי הדבר הכי שווה בהופעה הזאת. המיטב התמצה לתוכם, והצטערתי שאני לא יכולה לצלם בוידיאו את הרגעים האלו, כדי לקלוט את השירים כמו שהם. שוב, כמו בשיריו הקודמים- בחירה מדוייקת של מילים, מתלווה למוזיקה מיוחדת, ושאובה מעולמו העשיר של שולי, מהחזרה בתשובה, ממפגשים שונים עם העולם. בהחלט יצר ציפיה לדיסק הבא.

ושמחת בחגך

שולי רנד בכיפה לבנה עם פונפון, ובזברה זהובה חגיגית, רוקד עם עשרות בני נוער (ואולי גם כמה מבוגרים) במעין שמחת בית השואבה על הבמה. כל הקהל עומד, מקפץ במקום ומוחא כפיים בהתלהבות. וגם הילד שלו, של שולי, על הידיים של אבא רוקד. חמודים, שניהם.

אחותי

ואחרון חביב, כמו במופע, גם כאן. לאחר הקדשה מרגשת לאשתו וביתו, מיכל בת שבע רנד, שר שולי את השיר אחותי. מנצח.