יש דוסים בקהל?

מועדון הסטנד-אפ הראשון לאמנים דתיים ייפתח השבוע, מדי יום חמישי יתארחו בו סטנדאפיסטים מהמגזר

חדשות כיפה אורי פולק 22/06/10 00:00 י בתמוז התשע

יש דוסים בקהל?
יחצ, צילום: יחצ

היסטוריה משעשעת: השבוע ייפתח מועדון הסטנד-אפ הראשון לאומנים דתיים, ה"קומדי-דוס". המועדון יארח מדי יום חמישי אמני סטנד-אפ מהמגזר הדתי, באולם אולמלא אשר בתל אביב. ה"קומדי-דוס" הינו יוזמה של הבדרנית נויה מנדל, המוכרת זה שנים במגזר הדתי לאומי, אשר מצאה צורך בבמה לבדרנים דתיים, כמו גם לקהל דתי.



מקום בילוי חוץ מבית הכנסת(צילום: Nrbelex-cc-by-sa)


"הרעיון להרים את הפרוייקט בא לאחר שבמהלך כל השנים ניגשים אליי חברה מוכשרים הרוצים להופיע ואין להם מקום. מצד שני ניגשים אליי אנשים אשר מעוניינים לצאת ולצחוק מבלי להרגיש מבוכה", מספרת מנדל בשיחה עם כיפה. במועדון החדש סבורים כי למגזר הדתי יש לא מעט הומור להציע, כשהקשיים ההלכתיים העומדים בדרך קבע בפני המבקשים להגיע להופעות סטנדאפיסטיות, ייפתרו מאליהם במסגרת המועדון המגזרי. מנדל מוסיפה כי עבורה "חשוב שיהיה מקום בילוי שאנשים יוכלו לבלות בו חוץ מבית הכנסת".

יאיר אורבך, הסטנדאפיסט המוביל במגזר, תומך ביוזמה החדשה. "הבעיה היחידה העומדת לפתחם של המארגנים היא בעיקר כלכלית", הוא אומר לכיפה, "הדתיים יצטרכו להצביע ברגליים, מה שלא תמיד קורה. אני מקווה שהמארגנים יעמדו באתגר הזה וימשיכו את פעילות המועדון, בעיקר למען המטרה ולא בגלל הרווחים".

אורבך, שימשיך במסע ההופעות שלו מיד לאחר שלושת השבועות, מספר כי לא אחת פונים אליו אמנים דתיים בבקשה לסיוע בהופעות. "המועדון החדש יפתור את מצוקת הבמה המאפיינת את המגזר הדתי, בעיקר ברמת בדיקת החומרים. כרגע אינני רואה את עצמי משתלב בו, אך אם יוצע לי, ייתכן ואקח בו חלק לקראת העבודה על המופע הבא", אומר אורבך.

ההופעה הראשונה ב"קומדי-דוס" תהיה למעשה במה פתוחה לבדרנים הדתיים, שתתקיים בחמישי הקרוב. ב"קומדי-דוס" מקווים כי הסטנדאפיסטים הדתיים ירימו את הכפפה ויגיעו אל המיקרופון, הקהל כבר יחכה להם בשורות הראשונות.