חדשות המוזיקה

תקופת החגים היא תקופת הוצאת דיסקים וסנגלים חדשים. טעימה מהחדשים שבשוק.

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/10/08 00:00 כו בתשרי התשסט

פותח את ידיך

שלומי דאסקל מגיע לחג הקרוב עם אלבום שישמח וירגש אתכם במיוחד. "פותח את ידיך" - הוא אלבום החדש של דאסקל אחרי המיזם המרשים 'פרויקטRELAX ' המשותף לו ולמפיק העל האמריקאי יוחי בריסקמן, זה האחרון החליט לאמץ את דאסקל ולהפיק לו אלבום שני מושקע ומשובח שעוד רבות ידובר בו.


דאסקל הצעיר נחשב לאומן חסידי עסוק במיוחד, תזמורת 'נגינה' של בריסקמן, מלווה אותו כמעט בכל ערב בחתונות ברחבי ארצות הברית.

עבודת העיבוד נמסרה למשובחים שבין אנשי המקצוע: יענקי בריסקמן, משה לאופר, מונה רוזנבלום ולייב יעקב ריגלר. מלחינים נוספים  באלבום: משה ורצברגר, שרגי גשטטנר וברוך לוין.

 

תנה דברי צדק / שלומי דאסקל


"יש לי חיים"

מאז ומעולם היה אורן ארנון מוזיקאי. את ילדותו עשה בצפון ת"א, עם החבר'ה ובעיקר עם הגיטרה. כעת הוא חסיד ברסלב, שהאהבה שלו למוסיקה נותרה בעינה ובימים אלה הוא משיק את אלבומו השני והחדש, שהסינגל הראשון מתוכו כבר הושמע בכיפה.

 

הרצועה המוגשת, "יש לי חיים", היא חידוש מרענן ללהיט במות מפורסם. השיר מתאר את החזרה בתשובה מצידו של האומן ואת הדרך בה נחשפים חייו החדשים מול בני משפחתו הקרובים. לרצועה המשעשעת נלווה קליפ המגלה איך נראה אב לא דתי שמגלה לפתע שבנו יקירו נהיה תלמיד חכם...

 

שפיצר מאמין שמוסיקה שמחה ומרגשת יחד עם רוח טובה, יכולים לרומם את הנפש ולנסוך בה כוחות וחיים חדשים. על הדרך מבקש האומן להעביר ללב השומע אמונה, שמחה ותקווה לעולם יפה ומתוקן שממתין לנו כבר מעבר לפינה. 


יש לי חיים / אורן ארנון


 

"יש לנו על מי לסמוך"

בתחילת חודש אלול השיק חיים ישראל את אלבומו החדש "יש לנו על מי לסמוך". באלבום 12 רצועות עם טקסטים מקוריים פרי עטם של טובי הכותבים כיום. הסינגל הנוכחי המצורף, "שר ואוהב", הוא טעימה ראשונה מתוך האלבום החדש.

 

חיים ישראל משתלב מגיש שירים מרגשים, שמחים ומקפיצים כאחד. גם באלבום החדש יש לסלסולים תפקיד משמעותי שנוגע בלב ומרגש את הנשמה. חיים ישראל, אחד הבולטים ביצירה ה"חסידית - מזרחית" הוציא עד כה שמונה אלבומים. הוא נחשב לזמיר בעל קול מיוחד ואהוד על ציבור מגוון וקהילות שונות.  

 

 

שירת הלב

שיר, אחרי שיר, כתב הילד בנימין פייל בעקביות. בגיל 13 כבר הקליט שירים מקוריים ואף שלח לתקשורת. חברים הציעו שיצטרף לתחרות לגילוי כישרונות צעירים שם זכה בקלות במקום הרביעי. הדרך לאלבום ראשון סומנה, נותר רק להתבגר קמעה ולכתוב חומרים נוספים. כעת בגיל 21, משיק בנימין פייל את אלבום הבכורה - "שירת הלב".

 

פייל, שמתגורר בישוב מעלה מכמש בחבל בנימין, למד בישיבה הגבוהה במצפה יריחו, אח"כ התגייס לצה"ל ושירת בחיל החינוך והנוער, שם משמש עד היום, כמדריך בקידום נוער. כך הוא משלב במידת האפשר את חיבתו למוסיקה עם השירות הצבאי.

 

בנימין הלחין ושר את החומרים שהתקבצו במגירתו. השורות והמילים הפכו אט אט לרצועות מוסיקליות נעימות לאוזן. השירים זורמים והמסרים השזורים מותירים את אותותיהם. המילים הן מהמקורות ומתוך אמרותיו של  הראי"ה קוק זצ"ל. שנתיים של עבודה מאומצת הולידו אלבום הכולל מוסיקה במגוון סגנונות: רוק עדין, פאנק, מוסיקת נשמה, רגאיי ועוד. לעיבודים המוסיקליים אחראי המעבד הנודע ג'ף הורביץ, כמו גם טובי הנגנים שנטלו  חלק ביצירה: אבי סינגולדה, אבי אבידני, ירון גוטפריד ואחרים.

 

השיבה שופטנו / בנימין פייל


חננו

הסינגל הראשון (פרק ט"ו) של תור מרקי זכה לתגובות נלהבות, מה שזירז את הוצאתו של הסינגל השני "חננו". רבו של מרקי המליץ על מפגש אומנותי בין המעבד המוסיקלי קן ברג'ס, (אברהם בר) ומרקי, הפגישה ההיא יצרה אלבום מרשים, נדיר באיכותו בנושא התהילים, אלבום שזכה להתעניינות רבה גם בכלי התקשורת שאינם דתיים.

 

תור מרקי (49) מוכר כיוצר ומלחין, את לחניו וסגנון שירתו קשה לפספס. ברג'ס, נטל את המוסיקה שיצר תור, למחוזות אחרים וחדשים. הסינגל "חננו" משבץ בתוכו נגיעות אתניות במעטפת רוק בועט, במקצב שמח במיוחד.

 

חננו / תור מרקי


המעוררים

אמנם, היה קשה לכנס לאולפן קטן אחד את כמעט כל גדולי הזמר החסידי, אבל בדיעבד, כשזה התרחש, התוצאה מרשימה ומיוחדת. לייזר שוובר הלחין במשך השנים עשרות שירים בעלי "ארומה ישיבתית". בשנה האחרונה, לאחר שהצטברו במגירתו לחנים ראויים, הוא חיבר להם את מיטב זמרי הנשמה החסידיים ועליהם הפקיד את ג'ף הורביץ, שעיבד ביד רגישה את תווי השירים לכדי אלבום אחד -  "המעוררים".

 

שוובר, בוגר הישיבות עטרת ישראל וחברון, הירושלמיות, עוסק במוסיקה מגיל צעיר, אך רק בגיל 25 החל לנבוע מעיין הלחנים שלו. שנתיים אח"כ הפיק אלבום ראשון שהתמסמס קמעה, שיר אחד בלט וזכור מאז "אדיר במרום", בוצע לימים גם ע"י מקהלת הילדים צליל וזמר.

 

 

הוא לבדו

תזמורת "המנגנים" שפרצה בסערה לתודעת הציבור בקיץ שעבר עם אלבום הבכורה "אלקא דמאיר ענני", שנמכר בעשרות אלפי עותקים בארץ ובחו"ל ובו אירחה את גדולי הזמר החסידי, יוצאת באלבום שני  חדש "הוא לבדו". והפעם: גדול הזמר החסידי מרדכי בן-דוד, דוד גבאי, מידד טסה, אהרון רזאל, גדעון לווין, מנדי ג'רופי, משה וינטרוב, אלי הרצליך, מוישי רוזנברג, אהרל'ה סמט ויוני ברגר.

 



כמיטב המסורת של "המנגנים" גם הפעם חדש לצד ישן בקנקן חדיש, שירים חדשים שכמו "אלקא דמאיר ענני" ו"אל תשליכני" יהפכו במהרה ללהיטים העכשוויים בתחנות הרדיו ובחתונות, לצד כל השירים החדשים בעיבודים חדשניים לצד שמירה על האוטנטיות החסידית והפקה מוסיקאלית גרנדיוזית עליהם הופקד סולן התזמורת מוישי רוט.