זהב רביעי לאודי דוידי

לרגל אלבום הזהב הרביעי ברצף, מתכנן הכוכב העולה במוזיקה היהודית הופעה בלב תל אביב

חדשות כיפה אורי פולק 20/06/10 00:00 ח בתמוז התשע

זהב רביעי לאודי דוידי
יחצ, צילום: יחצ

השבוע בפעם הרביעית ברציפות, צפוי אודי דוידי, הכוכב העולה במגזר הדתי לאומי, לזכות באלבום זהב. זאת לאחר שמכר למעלה מ-20,000 עותקים של האלבום "רוחות טובות", דבר המסמל יותר מכל את כניסתו של דוידי אל המיינסטרים הישראלי. בשיחה עם כיפה מבקש דוידי, בראש ובראשונה, להעביר את הערכתו לקהל מעריציו: "התודה לאירוע המרגש הזה אני חייב לקהל הנפלא. בדור שבו חנויות של דיסקים הופכות לסוג של מוזיאון ומכת הצריבות וההורדות מתגברת, יש לי עדיין קהל נאמן שמעריך את היצירה ומכבד אותה".




להיטיו של הכוכב המגזרי, "תחשוב טוב", "התנערי" ו"איזה טוב ה'", מושמעים רבות באירועי שמחה מגזריים ובעיקר בתחנות הרדיו. שירים מתוך אלבומו האחרון שזכה לזהב, "רוחות טובות", מככבים במצעדי הפזמונים הישראלים. שירו "אם אין אני לי" אף הוביל את רשימת הפלייליסט של גלגל"צ. הנוכחות המשמעותית שלו בתחנות הרדיו, עדיין מרגשת אותו. "התחנות הללו כבר פירגנו בעבר לאמנים חוזרים בתשובה או לכאלה שהוציאו דיסקים מהמקורות, אבל להכיר ב"דתי מבית", כזה שאין לו עבר תרבותי-חילוני, זה היה חידוש משמעותי עבור כולנו", הוא מגלה ומוסיף כי יחד עם זאת "כולנו ידענו שתחנו השידור הכלליות יבינו שהמוסיקה היהודית היא חלק בלתי נפרד מהתרבות הישראלית. נראה שהמוסיקה הישראלית מיצתה באיזשהוא מקום את נושאי ה"בינו לבינה" וכעת מחפשים משהו קצת אחת. כאן נכנסת לתמונה המוסיקה היהודית, כפי שאנחנו מביאים אל קהל המאזינים".


הגיע הזמן להרים את הכפפה (צילום: יחצ)


לכבוד הענקת אלבום הזהב, יערוך דוידי הופעה מיוחדת אשר תתקיים במועדון רדינג 3, אחד ממעוזי החילוניות התל-אביבית. מארגני ההופעה טורחים בימים האחרונים להכשיר את מטבח המועדון, זאת כדי להגיש לקהל המעריצים אוכל כשר, בהשגחה. "האמת היא שהכל מאת ה', הוא עשה לנו יחסי ציבור בדרכו שלו", מספר דוידי, "כשהוצאנו את הדיסק 'רוחות טובות', פנינו כהרגלנו למגזר הדתי, הבית הטבעי שלנו. איכשהו הדיסק הגיע לכמה תחנות במדיה הכללית ופתאום חבר מתקשר ומספר לי ששלמה ארצי השמיע את 'אם אין אני' בתוכנית שלו והוסיף כמה תשבחות. כמה ימים אח"כ אברי גלעד השמיע שיר, ועוד כמה רשתות רדיו, ואז החלטנו שהגיע הזמן להרים את הכפפה".

 

דוידי שכר את שירותיה של חברת יחסי ציבור ושלח את הסינגלים לכל כלי המדיה. "קיבלנו חיבוק גדול. גם עכשיו, לקראת הופעת השקת אלבום זהב, חיפשנו שידבר אל כולם, מקום שבו דתיים וחילונים יוכלו לשבת ביחד וכל אחד ירגיש בנוח בצד שלו. בדיוק בתקופת ההתלבטות, קיבלנו פניה מ'רידינג 3', והחלטנו שזה המקום המתאים ביותר בשביל הופעה כזו", הוא אומר. בהופעה המיוחדת יורחב הרכב הלהקה השגרתי, כששני נגנים חדשים יצטרפו אל קדמת במה. "היה לי חלום שיהיה לי צ'לו בלהקה. ברוך השם מצאנו צ'לן מוכשר, שהצליח לשלב את הצ'לו עם הגיטרה חשמלית בצורה מאד מיוחדת", מציין דוידי וחושף כי בהופעה יבוצעו שירים שטרם עלו על הבמה.

 

ואם תהיתם, אז כן: הוא כבר מכין את הדיסק החמישי. עוד אלבום זהב? "אני מקווה שתהיה סיעתא דשמיא ושהאלבום הבא יצליח גם הוא לגעת בלבבות של אנשים, לעודד, לקרב רחוקים וקרובים, ובעיקר, להוסיף שמחה לכולנו".