המלצת השבוע

הערוץ הממלכתי כבר מזמן איבד את יוקרתו לטובת אחיו הצעיר - ערוץ 2. אבל לפעמים, כמו בשבוע הזה, הוא יוצא מגדרו

חדשות כיפה עדי שרצר 04/08/09 00:00 יד באב התשסט

המלצת השבוע

ערוץ 1 מבקש לספק אלטרנטיבה ולהתחרות באח הקטן שהפך לאח הגדול- ערוץ 2. השבוע בדקתי מה יש לו להציע בשעות השיא; התוצאה מגלה שלפעמים כדאי לזפזפ לכיוון הזה בשלט. הנה אוסף של המלצות צפייה מהערוץ הכי לא פופולארי במדינה לשבוע הקרוב.

לוח השידורים עומד בחודש הקרוב בסימן דוקומנטרי. בשיתוף פעולה עם הסינמטיקים ברחבי הארץ. תחת השם "הסיפור האמיתי של ישראל", יוקרנו מהמיטב של סרטי התעודה ששודרו בטלוויזיה הישראלית במשך 40 שנה. הסרטים ישודרו במהלך החודש בערוץ הראשון מידי יום ברצועות הפריים -טיים ובחצות. גם לצד הדקומנטריים יש כמה דברים ששווה להציץ עליהם; שבוע בערוץ הראשון: ככה זה נראה.


הערב (שלישי) בשעה 20:30 תושק סדרת האקטואליה החדשה "שווה מחשבה" שתפגיש בין שתי דמויות מפתח לנהל כל שבוע דיון בנושאים הבוערים. הפורמט ממש לא חדש ונוסה בהצלחה חלקית כבר בערוץ הבידור הישראלי. זו יכולה להיות הצלחה מאוד גדולה אבל בו זמנית גם כישלון מאוד גדול- יש סיבה שיש מראיין ולפעמים בלעדיו הדברים פשוט לא מתקדמים הלאה. הפרק הראשון עומד לעסוק בגיוס חרדים לצבא, ישתתפו: השופט בדימוס צבי טל ועו"ד אליעד שרגא.

בשעה 21:45 ישודר הפרק הראשון במיני-סידרה "מלחמה ושלום". העיבוד הזה אמנם זכה לביקורות נלהבות אבל יש שיגידו כי הוא בכל זאת לא הצליח להתגבר על מגבלת היסוד של הספר- עודף פרטים שמתגלגל לעודף עמודים שמתגלגל לעודף דקות. כך או כך קלאסיקה- מסוג הדברים שתוכלו להתפאר שעשיתם ולקבור אי שם במעמקי הרזומה.


לחובבי הזאנר בלבד


ביום רביעי בשעה 21:45 ישודר הפרק הראשון בסדרה הדוקומנטרית המדוברת "רגעים בחיים". יוצר הסדרה צביקה וולוך עקב במשך 8 שנים אחר אירועים רפואיים קריטיים בחייהם של אנשים שונים וגם תיעד את מאבקו האישי במחלת הסרטן. הפרק הראשון עוקב אחרי שני סיפורים במקביל: מנדי בכר בן ה-7 מגיע למחלקה לטיפול נמרץ כשהוא מורדם ומונשם, לאחר שנפגע בראשו בתאונת דרכים. בחדר ההמתנה נמצאים הוריו החרדים לגורלו. הרופא מסביר להם שהשעות הבאות הן קריטיות ורק לאחריהן ידעו אם הוא שרד. במקביל ממתין בקפריסין אנדראס מילטיאדו ללב חדש שיציל את חייו. כל עוד לא נמצא תורם, הוא חי על זמן שאול. לילה אחד מקבל פרופ גיי לביא, מנהל היחידה להשתלות לב ב"שיבא", הודעה על תורמת איברים שנהרגה בתאונה בקפריסין. הוא יוצא באישון ליל לקצור את ליבה. אם תוך חמש שעות תתבצע ההשתלה בהצלחה בחדר הניתוח בישראל - לאנדראס תינתן אפשרות שנייה לחיים. מדובר? בהחלט, דרמטי? לגמרי, שווה צפייה? לחובבי הזאנר בלבד.

בשעה 00:01 ישודר הסרט הדוקומנטרי "אהבה שקופה" שעוסק באהובות שהשאירו אחריהם הנופלים במלחמת השחרור. פרט לשעה הלא-ריאלית נראה מרתק.

ביום חמישי בשעה 21:45 ישודר פרק נוסף בסדרה "עולם מופלא" מבית ה-BBC. יש אנשים שמאוד אהבו את זה, זה גם יכול להוות תמונת רקע נחמדה להתעסקויות אחרות, אבל שעה ומשהו של חיות ונוף כמעט בלי דיבורים? אני לא מבין מה יש להתלהב מזה. כך או כך זה לגמרי "מה רבו מעשיך", "הראני נפלאות" או איך שלא תרצו לקרוא לזה. הפרק הזה עוסק במערות הנסתרות מן העין, אם נדמה לכם שתוכלו לחוות טיול מטורף בין פלאי טבע מהספה אתם מוזמנים.

בשעה 00:06 ישודר הסרט הדוקומנטרי הבלשי "מי רצח את שריף שנטי" שעוסק בפרשיית רצח סבוכה פוליטית שהרעידה את פלסטינה של ימי המנדט.

אז מה המסקנות? הערוץ הראשון לא מת, אבל הוא לגמרי לא נושם באופן עצמאי. הבעיה המרכזית עם שעות השיא של הערוץ היא בזה שהחדשות לוקחות 45 דקות מהאמצע שלהן. בעיה נוספת היא העקביות: השבוע משדרים בפריים-טיים דוקומנטרי, שבוע שעבר שידרו שם שחייה ושבוע הבא לך תדע. חסרה עקביות, חסר פרסום טוב חסר חוט מקשר. מעבר להכל יש כאן יותר מדי אקטואליה בוערת, ובדיוק כמו בערוצים האחרים, פחות מדי תכניות מקור ישראליות- היצירה הישראלית ברחה מלוח השידורים כליל.

שבוע שעבר הוכיח הערוץ הראשון שהוא מסוגל להרים ערב שידורים מרשים, רלוונטי ומעניין עם "שיטת השקשוקה", האם יש ברוממה כוחות לשחזר את זה על בסיס יומי?

עוד סרטים והמלצות במדור הסרטים


המדור בשיתוף מכללת יעקב הרצוג, גוש עציון