המלצת השבוע

סדרת הרופאים הכי צינית על המסך, תחרות הספורט שלא כדאי לפספס והמלצה לסרט זר

חדשות כיפה עדי שרצר וציפי קלר 20/07/09 00:00 כח בתמוז התשסט

המלצת השבוע

הערה אחת על "השופט" משבוע שעבר ועוד הערה על ערוץ 10

 

בשבוע שעבר המלצתי פה על סרט התעודה "השופט" ששודר ב"קשת". לאחר השידור נודעה לי נקודה מהותית שלא הייתה ידועה קודם ובאופן כללי לא קיבלה את הגילוי הנאות הראוי לה- יוצר הסרט רם לנדס, הוא חתנו של נשוא הסרט אהרון ברק. נדמה לי שכצופים זו אחת מנקודות הבסיס שמגיע לנו לדעת בטרם נוכל לשפוט את הסרט ולהחליט על מידת האובייקטיביות שלו.

 

נקודה נוספת אליה אני מבקש להתייחס היא ערוץ 10, בשבוע האחרון ובשבועות שיבואו אנחנו הולכים לשמוע הרבה על הערוץ הזה שעומד בסכנת סגירה, אנחנו עומדים לשמוע גם הרבה גימיקים ומסרים שביניהם לבין המציאות אין יותר מדי. עובדי ערוץ 10 דואגים לציין בשבוע האחרון בכל מקום את היותם אלטרנטיבה לתרבות הרייטינג, אלטרנטיבה לערוץ 2. ובכן, איך לומר בעדינות? שטויות. ערוץ 10 הוא תאום סיאמי של ערוץ 2 ולא מציע מילימיטר נוסף של איכות- ודי להעיף מבט בשורת ה"יצירות" שעל ערוץ 10 גאוותם, רובם ככולם ריאליטי. ראוי להחזיר את המאבק למקום הראוי לו- זה מאבק עובדים, ערוץ 10 מעסיק מאות אנשים שבמידה וייסגר ישלחו הביתה ובימי מיתון כאלה זה ודאי לא דבר טוב. האור היחיד בערוץ הוא חברת החדשות, אלא שחדשות לכשעצמן לא יכולות להחזיק ערוץ; עם ערוץ 10 היה מציע אלטרנטיבה רצינית הוא לא היה נסגר.


האוס. הרופאים שתרצו שיטפלו בכם


האוס

ערוץ 3, א-ה 20:45

 

"האוס" היא אחת מסדרות בית החולים המרכזיות שמשודרות בזמן האחרון. היא עוקבת אחרי ד"ר גרגורי האוס המשמש כרופא מאבחן ואחר ניסיונו לפתור בעיות רפואיות סבוכות. ד"ר האוס, על האופי הלא חברותי שלו וחוש ההומור המיוחד משהו הוא הגיבור האמיתי והיחיד של הסדרה. עבודתו של האוס היא מרתקת- מלאכת האבחון וההגעה למסקנה הנכונה, היא עבודה בלשית מתמשכת רבת תהפוכות ודרמה שקשה לא להישאב אליה למרות הפער הבולט של הידע. לא פחות מרתקת היא האישיות של האוס עצמו שכאילו שוברת כל סטריאוטיפ או הנחה בקשר לרופאים- האוס הוא אדם מריר עם יחסי אנוש מזעזעים, מכור למשככי כאבים בעקבות תאונה שפגעה ברגלו ובודד לגמרי. באופן מרתק הצליח דיוויד שור, יוצר הסדרה, לתעל את כל האנרגיות האישיות לכיוון של סארקזם דק ואינטליגנטי. "האוס" נעה במתח שבין דרמה לקומדיה, הנושאים בהם היא מתעסקת ראויים ללא ספק להוות דרמה, מאידך יש בה לא מעט פאנצ'ים ששוברים את האווירה הקודרת והופכים את המוצר הסופי למשהו הרבה יותר קל לעיכול.

 


שידורי המכביה

גאווה יהודית וכיף

ערוץ 1 וערוץ ספורט2, לאורך השבוע

מהדורות סיכום: ערוץ 1, א-ד 21:45

 

הקיץ הגיע ואיתו אירועי המכביה. המכביה ה-18 שנערכת בעיקר סביב מתקני הספורט ברמת-גן מספקת השנה מופע מושקע מאוד של ספורט, גאווה יהודית ופשוט כיף. טקס הפתיחה שהיה מושקע ביותר לבש צורה של חגיגה יוצאת דופן, טקס הסיום (יום חמישי, 23/7 ערוץ 1 20:30) אמור להיות חגיגה לא פחות קטנה. אמנם הבדיחה המרכזית שמלווה את התחרויות כבר מדורי דורות היא שהתחרות האמיתית בה היא ריצה לחופה; אבל יש לא מעט ספורט טוב. תחרויות הבריכה (גברים) אמורות להיות מותחות למדי והביאו הנה כמה מן הבולטים בתחום, גם הכדורגל ברמה לא רעה. תחרויות אחרות ומשודרות פחות כמו מרתון, קריקט, בייסבול, באולינג ועוד; מאפשרות לקהל הישראלי להיחשף לראשונה לענפי ספורט "אקזוטיים" יותר.

חשוב לומר כי גם רשות השידור ששמה כבר נודע לשמצה בשידור תחרויות ספורט השתדרגה, זה לא מצוין אבל זה לא רע. בקיצור: לכתחילה עדיף לקנות כרטיס ולהשתתף בחגיגה הזו (המחירים יותר מסבירים וחלק מהאולמות אפילו ממוזגים), אבל אם לא יוצא לכם אתם יכולים לפרגן לעצמכם תחרות טובה מול המסך.



סרט: ויטוס

ילד מחונן בשם ויטוס, שולט היטב במוסיקה ובמתמטיקה, ומאתגר את הוריו. מהר מאוד מואס ויטוס בתפקיד שבחרו עבורו המבוגרים ובוחר באופן דרמטי להתחמק מהתוכניות של הוריו, כדי לנהל חיים כפולים סודיים. ויטוס נמצא בין שני הוריו. האם, ממוצא אנגלי, העובדת כמתרגמת בבית הוצאה ומנסה לקדם את הקריירה המוסיקלית והאקדמית של בנה. האב, הטרוד מעל לראשו בעבודתו בחברה למוצרי מכשירי שמיעה.

את הנחמה, את העולם החם, את שוויץ השונה, שלא עסוקה בקריירה ובעשיית כסף, הוא מוצא אצל הסבא, הגר בכפר. רק בפניו יכול ויטוס להתוודות שהוא רוצה להיות ילד רגיל ונורמלי, ולא אינשטיין או מוצרט. יחד עם הסבא הוא חולם לעוף, לטוס. רק אצל הסבא הוא יכול למצוא מרגוע מהלחץ המופעל על ידי ההורים. בעקבות תאונת ריחוף, מצליח ויטוס לחיות חיים כפולים, כילד רגיל לגמרי וכפסנתרן מחונן.




עוד סרטים והמלצות במדור הסרטים


המדור בשיתוף מכללת יעקב הרצוג, גוש עציון