המלצת השבוע

גם בתקופת בחגים אפשר למצוא כמה פנינים של טלוויזיה טובה. אז מה יהיה לנו השבוע?

חדשות כיפה עדי שרצר 21/09/09 00:00 ג בתשרי התשע

המלצת השבוע

התקופה שאנחנו נמצאים בה, תקופת החגים, נחשבת לתקופה לא מאוד מוצלחת באשר לשידורי הטלוויזיה. זו ה-תקופה לשחרר עוד שידורים חוזרים, הפקות ישנות או הופעות מוקלטות מהארכיון. כך או כך ניסיתי השבוע לאסוף כמה נקודות מעניינות של טלוויזיה טובה שמתאימה לתקופה, נקודות של הרהור ומחשבה.

היום בערב (21:55) ישודר בערוץ 2 הפרק הראשון של סדרת הטלוויזיה "בופור" שמהווה למעשה הרחבה של הסרט (עליו תוכלו לקרוא ביקורת כאן) שזכה להערכה ופרסים רבים. הסרט עוקב למעשה אחרי מציאות החיים במוצב הבופור שבעומק לבנון בימים האחרונים של השהות הישראלית שם. זהו סרט אנטי-מלחמתי מובהק שעשוי מצוין, חלק מהקסם שלו הוא בקלסטרופוביה שהוא יוצר בשיטוט המהיר בין אירועים ומקומות. השאלה היא אם המיני-סידרה שערוכה בודאי אחרת תוכל לשמר את הקסם הזה. לתשומת לבכם: הסרט משחזר שגרת חיים בבסיס על כל מה שזה אומר ובכלל זאת שפה מאוד לא נקיה, ישנם גם הרבה מראות קשים.


האם הסדרה תוכל לשמור על הקסם?(צילום: יחצ)


בו בזמן (20:03) ישודר בערוץ yes stars ישראלי סרט הקולנוע המצוין מטאליק בלוז (את הביקורת עליו תמצאו כאן). מטאליק בלוז עוסק בחלום הישראלי האולטימטיבי- "לעשות מכה" או במילים סלנגיות פחות להרוויח הרבה כסף, מהר ובקלות. כדי להגשים את החלום נוסעים שמואל וסיסו לגרמניה. אלא שהנסיעה מתגלה ככישלון והיחס בין יהודים לגרמנים, בין גרמניה של אז לגרמניה של היום מתגלה כמורכב הרבה יותר.

ואם כבר אנחנו עוסקים בערוצי נישה אז כדאי להזכיר את שיחת נפש המשודרת בימים א-ד בשעה 23:30 ב-HOT בידור ישראלי. בכל שבוע מראיין פרופ יורם יובל, פסיכולוג במקצועו אנשי מפתח בתרבות ובבידור הישראליים. התוצאה היא לא פעם מרתקת ויש בה הרבה אמת על המציאות הישראלית של כולנו.


הוא חוזר עם תוכנית חדשה (צילום: ויקידפיה העברית)


ביום שלישי (21:30) ישודר בערוץ 8 הסרט המרתק "ילד הבועה" שעוסק בסיפורו המרתק של דיוויד ווטר ילד בריטי שנולד עם כשל חמור במערכת החיסונית וחי את חייו הקצרים עד מותו בגיל 12 בתוך בועת פלסטיק שקופה (מידע נוסף על הסרט תמצאו כאן).

ביום חמישי (21:50) תעלה בערוץ 2 תכניתו החדשה והמסקרנת של אברי גלעד. נראה כאילו מזה זמן מנסה אברי גלעד להציע אלטרנטיבה למיין-סטרים הישראלי הגועש, מעניין לראות מה יהיה הפורמט הפעם. עוד חשוב לציין שכבר הרבה מאוד זמן נעלמו ממסך הטלוויזיה שלנו תכניות האירוח (טוק-שואו בלעז), נסיונות להחיות את הפורמט בישראל (עינב גלילי) לא צלחו, נקווה שהפעם זה יצליח.

ביום שישי (14:00) ישודר במסגרת "רצועה מהחיים" בערוץ 10 הסרט "המלך לאטי הראשון" בשידור חוזר. לאטי הוא בן לעובד זר מסנגל ולאמא עולה חדשה מרוסיה. למרות הייחוס הלא שגרתי לאטי מתנהל כילד ישראלי רגיל לכל דבר. הסרט עוסק בגילוי של הייחוס המלכותי של האב ובעיקר בתקוות ההמשך שהוא תולה בבנו. מרתק פחות ממה שאפשר היה לשער אבל לא רע.