הלב, המעיין וניגונים עתיקים

עם מנות גדושות של חידושים ומוזיקה משובחת יוצא חיליק פראנק ונאור כרמי בדיסק חדש

חדשות כיפה יאיר פלד 13/10/09 00:00 כה בתשרי התשע

הלב, המעיין וניגונים עתיקים

כשאתה פוגש את חיליק פרנק, חסיד ברסלב אותנטי, אתה מבין מאיפה הוא ינק את ההשראה לדיסק החדש. אברך צעיר, קליל ונערי העוסק כל חייו כמעט בגילוי וחשיפה של ניגונים עתיקים. פרנק מרבה לנגן ניגוני שמחה בחתונות יהודיות, והשיא הוא בל"ג בעומר בניגון רצוף במשך 24 שעות במירון אצל רבי שמעון.

 

נאור כרמי, לעומתו, חסיד חב"ד חוזר בתשובה נגן קונטרבס וטנבור, בוגר להקת הברירה הטבעית. כרמי מפיק מוזיקאלי מחונן האחראי למספר הפקות של ניגוני חב"ד, מייסד ההרכב "התזמורת העממית" המנגנת ניגונים יהודיים שמחים בסגנון שקרוב לצועני אבל יהודי.

 

טעימה קטנה מהדיסק החדש



עכשיו קחו את כל זה, תערבבו ביחד עם ניגוני ברסלב עתיקי יומין, ותקבלו את "הלב והמעיין" - מנה עיקרית של ניגונים חסידיים החודרים אל הנשמה. לעיתים כשעוצמים את העיניים אפשר לשמוע ברקע את הכרכרה והסוסים עוברים בשבילי העיירה, מעין פתח לעולמן הקסום והעתיק של חצרות החסידים, המסורת וזמירות השבת. הכל ברוחו של רבי נחמן מברסלב.


חודר לנשמה


הדיסק פותח בלחן ל"לכה דודי" של זקן חסידי ברסלב בדור הקודם ר' יצחק בנדר ז"ל, ממשיך בלחן קיצבי ל"אל אדון" גם הוא לחן ברסלבי עתיק. את הקצב מספק האקורדיון של אריאל אלייב, ממשפחת אלייאב הידועה, על הכינור אורן צור וחיליק פראנק בשירה - דבר שהוא בבחינת חידוש בפני עצמו.

 

וכך זה נמשך במנות גדושות. בחלקו השני של הניגון "שירו לו זמרו לו" הפתעה. פראנק והילדים פוצחים בשירה שמחה שמקפיצה את הלב. הדיסק עצמו ממשיך עם סעודת השבת "בשמרו שבתותי", "ידיד נפש" לסעודה שלישית, ו"חדש ששוני" למלווה מלכה - רק אז מתחילים להבין עד כמה נדיר הוא העיבוד והשילוב בין הקלרינט, האקורדיון והכינורות.

הדיסק נחתם איך לא? בניגון הידוע לכל חסיד ברסלב מתחיל "רבינו צעק בקול גדול כי אין שום יאוש בעולם כלל"


 

נקודת ציון

עיצוב העטיפה, החוברת וההסברים המקיפים, רואים שהושקע מחשבה עיצובית וסיגנונית, שווה כנכס במדף הדיסקים.


מתאים

בול לערב שבת! ריח החמין המתבשל וחומרי הניקוי הריצפתי, (אפשרות לשקיעה אדומה מהחלון, למי שיש) בשילוב צלילי ניגוני השבת והקלרינט המקפץ/הנוגה של פראנק מספקים את הסחורה.  

 

הלב והמעיין, חילק פראנק ונאור כרמי, הינדיק הפקות-דברי שיר