הידד במעלה

שבט חדש מצטערף לתנועת בני עקיבא שחוגגת 80, וגם מחזה נדיר במעוז השמאל.

חדשות כיפה אלעד רותם 30/11/08 00:00 ג בכסלו התשסט

הידד במעלה
סניף תמר, צילום: סניף תמר

שבת הארגון ה-80 במספר של תנועת בני עקיבא צוינה השבת, פרשת תולדות, בסניפים השונים ברחבי הארץ. שבת זו סיכמה חודש שבו עסקו החניכים בנושא "תנועה שבגבורות", תוך התמקדות בערך הגבורה. בשבט "נבטים" עסקו בנושא הגבורה ביחס לתנועת בני עקיבא, בשבט "ניצנים" - הגבורה ביחס לארץ ישראל, שבט "מעלות" - גבורה ביחס לעם ישראל, "מעפילים" - גבורה בחיי היומיום, "הרא"ה" - משמעותו הרעיונית של ערך הגבורה, ו"היובל" - דמויות של גבורה. שמו של השבט החדש בבני עקיבא הוא, איך לא, "הגבורה".

במוצאי השבת התקיימו בסניפים השונים ברחבי הארץ מפקדים בהשתתפות החניכים וההורים, שכללו מופעי דגלנות, כתובות אש והכרזה חגיגית על שמו של השבט החדש. בהתייחסותו לשמו החדש של השבט אמר מזכ"ל התנועה, הרב בני נכטיילר, כי "גם היום זקוקים אנו, שאתם בני הנוער תאמצו את מידת הגבורה, תמשיכו להציב מטרות אישיות ולאומיות ותיישמו אותם ללא מורא. ברכת "אוזר ישראל בגבורה" תלווה אתכם בהצטרפותכם היום לחבריא ב, לפעילות מבורכת של עשייה ויצירה עם רבבות בוגרי התנועה שפעילים ומקדשים שם שמיים בכל תחומי החיים. מצטרפים אנו היום לברכת דוד המלך לעיני כל הקהל: לך ה הגדולה והגבורה והתפארת והנצח וההוד, ומצפים בעזרת ה שנזכה בזכות אחיזתנו במידת הגבורה לנצח וההוד- לבניין ירושלים והמקדש במהרה בימינו".


רגע הסטורי? דגלנות בכיכר רבין (צילום: סניף תמ"ר)


סיגל, הקומונרית של סניף תל אביב מרכז, כמעט ולא יכולה לדבר, עקב הצרידות המובנית בקולה של כל קומונרית לאחר שבת ארגון. עם זאת, היא מצליחה לספר על מוצאי שבת ארגון יחודי שהתקיים בפעם הראשונה בכיכר רבין, אירוע מרגש שנקבצו אליו, מעבר לחניכי ומדריכי הסניף, תושבים תל אביבים רבים שעברו במקום. סניף תל אביב מרכז, המונה כ-150 חברים, הפיק מופע לייזר שכלל את הקרנת הפסוק "ושבו בנים לגבולם", מופע מיוחד של רוכבי אופניים, דגלנות מרשימה, סרט על פעילותה של תנועת בני עקיבא בעיר תל אביב, ומפקד הורים ובוגרים של 80 שנות בני עקיבא. "היה במיוחד כיף לראות איך אנשים דתיים בתל אביב מגיעים ונמצאים ביחד", אומרת סיגל.


תנועת בני עקיבא נוסדה בל"ג בעומר התרפ"ט. הרב משה צבי נריה הצטרף לתנועה מיד לאחר הקמתה, התווה את דרכה הרעיונית והיה מחבר ההמנון שלה ועורך בטאונה, "זרעונים". כיום מונה התנועה כ-350 סניפים בכל רחבי הארץ, ולמעלה מ-75,000 חניכים. לאורך השנים חינכה התנועה מאות אלפי חברים, והשפיעה על החברה בישראל בדרך של הקמת יישובים, קליטת עלייה, משימות חברתיות שונות והקמת ישיבות רבות.