נער החידות ממומביי

חדשות כיפה איתי אדלר 09/03/09 00:00 יג באדר התשסט

• Slumdog Millionaire
ארץ: ארה"ב, בריטניה
שפה: אנגלית, הודית , תרגום :עברית
שנה: 2008
במאי: בויל, דני , Boyle, Danny
אורך הסרט: 120 ד'
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
סיפורו של נער צעיר המסתבך כל הזמן בצרות יחד עם אחיו הגדול . לפתע, ברגע מחריד אחד נהפכים חייהם על פיהם כשאימם נרצחת באכזריות לנגד עיניהם במהלך מהומה ברחוב. וכך, לבד בעולם, נהפכים השניים להיות נערי רחוב. קרן אור חודרת לחייהם כשהם פוגשים בלאטיקה - יתומה צעירה, מיוחדת ויפיפייה ועד מהרה לא ניתן עוד להפריד בין השלושה. יחד הם לומדים לשרוד את החיים הברוטאליים בהודו של ימינו - בידיעה שיש להם זה את זה.

שנים לאחר מכן, מופיע הנערבגרסה ההודית לתוכנית הטלוויזיה המצליחה "מי רוצה להיות מיליונר?" והוא נמצא במרחק שאלה אחת מלזכות ב-20 מיליון רופי. עד מהרה מתעוררים החשדות - איך זה שנער ללא כל השכלה פורמאלית יודע את התשובות לכל השאלות? הוא נעצר בחשד למירמה ומספר למשטרה את סיפור חייו הבלתי יאומן כנער רחוב ועל הבחורה שאהב ואיבד. הנער מגלה כי משחק הטלוויזיה בו הוא משתתף, הוא למעשה המבחן האמיתי הגדול של חייו.


http://www.youtube.com/v/AIzbwV7on6Q&hl=en&fs=1

ההמלצה שלי:
הסיבה היחידה לראות את הסרט היא כדי להבין בצורה טובה יותר את המציאות בשכבות הנמוכות של הודו. ואולי זו הסיבה שזכה באוסקר. המסר הכללי של הסרט הוא שהמזל או המקרה גורר את האדם למקומות מסוימים בעזרתם יצליח לזכות בפרס. הילד לא חכם במיוחד או כישרוני בצורה זו או אחרת, אלא פשוט היה במקום ה'נכון' בזמן ה'נכון'. גם ערכי המשפחה בסרט לא ראויים בעיני, האח הגדול מנצל את אחיו הצעיר.
מידע חינוכי:
לא ממליץ להראות את הסרט בכתה, אלא אם המורה רוצה להראות קטעים מסוימים שישקפו את האוירה שבהודו.


שימו לב : יש קטע מזעזע של שפיכת נוזל רותח לעיניו של ילד.

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה
איכות קולנועית