מעבר לכל דימיון

חדשות כיפה ברוך לוביש 12/07/09 00:00 כ בתמוז התשסט

Stranger than Fiction
ארץ: ארה"ב
שפה: אנגלית, תרגום :עברית
שנה: 2006
במאי: מרק פורסטר , Marc Forster
אורך הסרט: 113
מתאים לגילאים: נוער, תיכון, כל המשפחה, מבוגרים,

תקציר עלילת הסרט
קרן היא סופרת העובדת על ספרה החדש, שהדמות הראשית בו היא דמותו של הרולד קריק. מה שהיא לא יודעת היא שהארולד הוא אדם אמיתי לחלוטין ושכתיבתה משפיעה במישרין על חייו. הרולד, פקיד שומה במס ההכנסה, מתחיל באחד הימים לשמוע קולות ומגלה שמדובר בקולה של הסופרת בעודה כותבת את גורלו. הרולד יוצא למבצע בילוש כדי לאתר את הסופרת כשהוא מגלה שהיא מתכננת להרוג את דמותו.

אחר 10 שנים של עבודה יסודית ומאומצת, הסופרת המפורסמת קרן אייפל (אמה תומפסון) נמצאת רגע לפני שהיא מסיימת את ספרה החדש והמדובר ביותר. האתגר היחיד שעומד לפניה הוא למצוא דרך איך להרוג את הדמות הראשית שלה - הרולד קריק. היא אינה יודעת שהרולד קריק (וויל פארל), באופן שלא ניתן להסבר, הוא איש אמיתי שחי בעולם האמיתי. לפתע ביום בהיר אחד הוא נעשה "מודע" למילים אותן היא כותבת ומתנהל על פיהן...דמיון ומציאות מתנגשים כאשר הרולד המבולבל מן הסיטואציה מגלה מה זוממת הסופרת לעשות לדמות הנושאת את שמו, והוא נחוש בדעתו למצוא דרך לשכנע אותה לשנות את סוף הסיפור שלה (ושלו).
http://a.videodetective.com/?PublishedID=262198

ההמלצה שלי:
סרט חביב המחבר בין דמיון למציאות, אדם המחליט לקחת את גורלו בידיו, או משלים עימו, וסופרת המוכנה לוותר על סיום מושלם לספרה, כאשר היא מבינה שיש לחיים טעמים רבים ונחמות רבות קטנות השוות במציאות יותר מאשר רקוויאם סיפרותי לדמות.

קומדיה דימיונית שווה צפיה.
מידע חינוכי:

הדרוג שלנו
שווה צפיה
די לאלימות
ערכים
צניעות
התנהגות שפה