סיכום השבוע המוזיקלי: השרים של שבת שירה

מבקר המוזיקה, נתנאל לייפר, בסיכום השבוע המוזיקלי הקבוע שלו והפעם כמה קליפים חדשים, בניון אחד וחרדי ששובר את כל המוסכמות

חדשות כיפה נתנאל לייפר, כיפה 21/01/16 20:37 יא בשבט התשעו

סיכום השבוע המוזיקלי: השרים של שבת שירה
יחצ, צילום: יחצ

סיכום השבוע המוזיקלי של שבת שירה מביא הפעם כמה דברים חדשים ומעניינים, אפתח בסינגל חדש של הזמר והיוצר שרון אבילחק שחבר לדודו הזמר שמעון אשור לדואט פופי יפיפה כמיטב המסורת של אבילחק שעומד לפני הוצאת אלבום הבכורה שלו ממנו כבר יצאו כמה סינגלים יפיפיים ומרגשים. על ההפקה המוזיקלית כרגיל דורון אלימלך המוכשר.

[embed]

]

אליאור איצקוביץ', זמר בעל קול גבוה, שבניגוד לשמו האשכנזי דווקא מסלסל בקולו ומזכיר יותר זמרים מזרחיים. השיר החדש שלו 'שמחה ומצב רוח' שכתב אוריאל שי ועיבד נדב ביטון בסגנון רוק ישראל קלאסי עם הנגיעות המזרחיות בקולות של איצקוביץ'.

[embed]

]

הזמר והיוצר, אבי בניון, בשיר נוסף מתוך אלבומו החמישי עליו הוא עובד בימים אלו. בניון אחראי כדרכו על הלחן והמילים והעיבוד המוזיקלי שייך כמיטב המסורת של בניון לתומר מתנה. אבי בניון שחסה שנים רבות בצל הסלסולים של אחיו עמיר הפך מזמן לאמן עצמאי שניצב בזכות עצמו ויצירתו.

[embed]

]

בשבוע שעבר התפרסם הסינגל של מאיר גרין, מתמודד 'הכוכב הבא' החרדי אותו הלחין יחד עם ישי ריבו. השבוע הוא משחרר לו גם קליפ מושקע ומעניין, ששובר את כל המוסכמות החרדיות ונחשב כגבולי ביותר מבחינת צניעות.

[embed]

]

שוקי הוא אמנם זמר מפלורידה אך סגנון השירה שלו ישראלי לחלוטין. את סינגל הבכורה החדש שלו הלחין ועיבד, אודי דמארי המוכשר כשהוא מצורף גם לקליפ.

[embed]

]