מקומם או מרגש? קליפ לשיר חדש צולם באושוויץ

לקראת יום השואה הבינלאומי צילם הזמר צודיק גרינוולד קליפ חדש לשיר ´אב הרחמים´ בו הוא נראה על רקע גדרות אושוויץ. מבקריו טוענים שמדובר בשימוש ציני. צפו והחליטו

חדשות כיפה חנן גרינווד, כיפה 27/01/14 09:42 כו בשבט התשעד

לקראת יום השואה הבינלאומי אשר מתקיים היום (ב') שחרר הזמר צודיק גרינוולד קליפ חדש לשיר 'אב הרחמים'. הלחן לשיר הולחן על ידי יוסי גרין וברקע שרים מקהלת הילדים 'מלאכים'. היום, ינצח רפאל ביטון, שעיבד וניצח על התזמורת הסימפונית 'שירת הים' שביצעה את השיר, על התזמורת הסימפונית של קראקוב בטקס המרכזי של המשלחת הישראלית מול קהל של 1000 איש ובהשתתפות עמיר בניון, החזן הראשי לצה"ל שי אברמסון, חיים אדלר ועוד.

"צודיק גרינוולד, חזן זמר בנלאומי, שנולד למשפחה לא קלה ועבר למשפחת אומנה ניצולת שואה, שגידלה אותו כל חייו", מספרים בהסבר לקליפ החדש, "החליט שאת התפילה "אב הרחמים" שמתפללים בכל שבת לפני מוסף, הוא ישיר ויצלם באושוויץ' ובירושלים. כבן, דור שלישי למשפחת ניצולי שואה הוא רצה להגיע לעוצמות של תפילה גדולות ולחבר את עם ישראל לעומק המשמעות של השיר".

[embed]https://www.youtube.com/watch?v=FnZu2amHCBg[/embed]

לצד טענות לפיהם מדובר בביצוע מרגש על רקע הגדרות של אושוויץ וקטעי ארכיון, טוענים בכירים במוזיקה החסידית כי מדובר בניצול ציני של הזמר. באתר קוקר פורסם כי המלחין הרב עקיבא נמניק הגיב במייל נזעם למשרד יחסי הציבור של הזמר. "השיר הוא מקסים", כתב המלחין. "הקליפ הוא אד הקליפים הדוחים והמקוממים שראיתי בחיי. זהו שימוש זול וניצול ציני של זיכרון השואה. אושוויץ הוא קודש הקודשים ועליו נאמר של נעליך מעל רגליך", רותח הרב נמניק. "יש שם קטעים מצולמים של יהודים מוכים מול המצלמה המשולבים בתוך השיר. האם זה מכבד את זכר אותם קדושים בעצמם? האם הכל מותר כאשר מדובר בקידום קריירה אישית של זמר?!".

צפו בקליפ והחליטו בעצמכם. האם מדובר בניצול ציני או בשיר מרגש לזכר מיליוני נרצחים בשואה?