הנהלת חדשות 13 מתקפלת: יוליה שמאלוב ברקוביץ' תוחלף

אחרי מאבק שנמשך כחודשיים, עובדי חדשות 13 הצליחו להגיע להסכמה עם הנהלת הערוץ ולהביא להחלפתה של יוליה שמאלוב ברקוביץ'. מנכ"ל חדש ימונה תוך חודשיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/08/24 15:27 ג באב התשפד

הנהלת חדשות 13 מתקפלת: יוליה שמאלוב ברקוביץ' תוחלף
ערוץ 13, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סוף דבר: אחרי מאבק שנמשך כחודשיים מאז דירקטוריון חדשות 13 בחר למנות את יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות, ההנהלה וועד העובדים הצליחו להגיע להסכמה: שמאלוב ברקוביץ' תוחלף, מנכ"ל חדש ימונה תוך 60 ימים.

הנהלת חדשות 13 קיבלה החלטה: יוליה שמאלוב ברקוביץ' תוחלף, מנכ"ל חדש ימונה תוך חודשיים

מנכ"ל רשת אמיליאנו קלמזוק, יו"ר ועד עובדי חדשות 13 מתן חודורוב, ומנכ"ל ארגון העיתונאים אלי גרשנקוין חתמו היום על מזכר הבנות הכולל דרכים להגברת שיתוף הפעולה ולחיזוק הערוץ - לטובת בעלי המניות, הצופים והעובדים. בכפוף לאישור הדירקטוריון, תחל חברת החדשות בהליך למינוי מנכ"ל חדש שייבחר תוך חודשיים, ובתקופת הביניים ישמש כממלא מקום יו"ר החברה, אייל דה פאו, כקבוע בחוק.

חבר הדירקטוריון צבי חפץ ימונה לדירקטור פעיל ולמשנה למנכ"ל חדשות 13 ללא שכר, במטרה לסייע במימוש המתווה. עם אישור דירקטוריון חדשות 13 להסכם והחלפת המנכ"לית, עובדי החברה וארגון העיתונאים יודיעו לשופטי בג"ץ על יישוב בהסכמה של המחלוקת ויבקשו למחוק את העתירה נגד המינוי. בנוסף, הבהירו הצדדים כי "רשת" תקבע את מסגרת התקציב של חברת החדשות ל- ,2025 לפי החוק, והעובדים יקבלו זאת ו ינהלו מו"מ עם מנכ"ל חברת החדשות הקבוע על הדרכים למימושו. החברה תמשיך ואף תגביר את מאמציה לסיקור הגון ולשיקוף מגוון הדעות הקיים בחברה הישראלית.

יו"ר ועד חדשות 13, הפרשן הכלכלי מתן חודורוב: "אני מודה לאמיליאנו (קלמזוק, מנכ"ל רשת) על שיתוף הפעולה, ומצפה לאישור ההסכם גם על ידי נציגי הציבור בדירקטוריון חברת החדשות. כולי תקווה שהליך המינוי החדש יפתח דף חדש ביחסים בין העובדים לרשת ויאפשר לכולנו לשוב ולהתמקד בזירה העיקרית: חיזוק המסך של ערוץ וחדשות 13 לטובת מאות אלפי הצופים".

את ועד עיתונאי הערוץ ייצגו עורכי הדין נדב ויסמן, יפית שלו, יונתן רום ועדן יגזאו, שותפים במשרד עוה"ד מיתר.