Deprecated: md5(): Passing null to parameter #1 ($string) of type string is deprecated in /srv/sites/kipa.co.il/public_html/incFiles2021/func.php on line 1072
זהבה גלאון תבעה את ערוץ 14 - והפסידה - כיפה

זהבה גלאון תבעה את ערוץ 14 - והפסידה

"מכון זולת" ובראשו זהבה גלאון הגישו עתירה לבית המשפט העליון נגד הרשות השנייה והתנהלותה מול ערוץ 14 המסית לטענתם - בית המשפט דחה את העתירה על הסף

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/08/24 12:33 כו בתמוז התשפד

זהבה גלאון תבעה את ערוץ 14 - והפסידה
זהבה גלאון הפסידה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

לפני פחות משנה מכון זולת בראשות זהבה גלאון, יו"ר מפלגת מרצ לשעבר, וליאורה ניר מתנועת "רגולציה הוגנת", עתרו לבית המשפט העליון נגד הרשות השנייה וערוץ 14. בעתירה נדרש מהרשות השנייה להטיל עיצומים כספיים על ערוץ 14 שלטענת העותרים - המיוצגים על ידי עורך הדין יוסי עבאדי - מפרסם ידיעות כזב ודברי הסתה ומכיל תוכן פרסומי חסר אובייקטיביות ולא מאוזן.

בית המשפט פסק נגד זהבה גלאון ובעד ערוץ 14

בדיון ארוך שהתקיים הבוקר (ה'), החליט בית המשפט לדחות את העתירה על הסף. בית המשפט העליון קבע שלא הוכחה תשתית עובדתית לעתירה, לא הוכחה אכיפה בצורה של אפליה של הרשות השנייה כלפי ערוץ 14 והוכח שהרשות השנייה אוכפת בצורה שיוויונית כלפי כל הערוצים. בית המשפט הציע לעותרות למשוך את העתירה ובלית ברירה הן הסכימו. את ערוץ 14 ייצג משרד עורך הדין יגאל דנינו ממשרד דנינו שי משה.

בעתירה המקורית טענה תנועת "רגולציה הוגנת" כי ביצעה מעקב אחרי שידורי ערוץ 14 במשך שבעה חודשים ומצאה מספר הפרות חריגות של הרישיון, עליהן הוגשו מעל 50 תלונות לרשות השנייה ולנציב תלונות הציבור, שלא נקטו נגדו בפעולות ענישה או הגבלה כל שהן.