רשת 13 הוכיחה: שוב החרדים טעו

בסיום עונה מייגעת של "ווארט", שהתחילה מבטיחה והפכה משעממת מפרק לפרק, אפשר להכריז באופן כמעט חד משמעי: מוסד השידוכים של החרדים לא מוצלח במיוחד, או לפחות לא מתאים לשעות הפריים טיים | ביקורת טלוויזיה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 17/07/24 12:43 יא בתמוז התשפד

רשת 13 הוכיחה: שוב החרדים טעו
"ווארט", צילום: רשת 13

אם גם אתם צפיתם אתמול (ג') בפרק הסיום של "ווארט" והרגשתם מרומים - אתם לא לבד. גם אני הופתעתי לגלות שאפילו הזוג האחרון שנותר בתכנית, צביאור ונשמה, בחרו להיפרד אחרי מספר דייטים בודדים ונותרנו עם פרק שלם שעוסק בחתונתם של ציפי ויעקב המתוקים שבכלל לא שודכו על ידי מועצת השדכנים בתכנית. את העונה שנמשכה עשרה פרקים אפשר להגדיר כעת במילה אחת: כישלון.

אנחנו בתקופה שבה הציבור החרדי חוטף ביקורת מכל כיוון (ובעיקר בנושא הגיוס, כמובן) ובכל זאת רשת 13 הייתה אמיצה מספיק כדי להציב דווקא את הציבור הזה בלב הפריים טיים, ובפרט את מוסד השידוכים שלו. גם אני הכרזתי כאן בתחילת העונה שייתכן שדווקא החרדים פיצחו את הנוסחה לאהבה - פחות קשקושים, יותר דיבורים מהותיים, צ'יק צ'ק ולחופה. כאמור, אחרי שכל שידוך נפסל מסיבה אחרת, שבתי לעמדתי על מערכות יחסים ארוכות טווח ופגישות בבית קפה ולא בלובי של בית מלון.

מה שמבאס ב"ווארט" לא היה רק חוסר ההצלחה בשידוכים

יש לא מעט סיבות לכך שהשידוכים של מועצת המומחים בתכנית נכשלו. פרק הזמן הקצר שניתן למתמודדים עד למעמד ההחלטה (כשיש ספק אין ספק, ולמי אין ספק אחרי חמש פגישות?), המצלמות שליוו את המתמודדים (שממש לא רגילים אליהן), חוסר תשומת הלב למה שביקשו הרווקים (אם הוא לא רוצה בחורה גדולה ממנו, הוא לא רוצה בחורה שגדולה ממנו) ובעיקר ההתיימרות של שרה ויקי להיות אלו שמספרים לרווקים מה טוב בשבילם, במקום לתת להם להחליט בעצמם.

שוב מצאנו את עצמנו מתפתים לרגע להאמין לקסם המסתורי שבציבור הזה, שנראה מבחוץ יציב, מלוכד ודי מאושר, ומצאנו את עצמנו מגלים שבפנים לא הכול זוהר כל כך. אבל מה שמבאס ב"ווארט" לא היה רק חוסר ההצלחה בשידוכים - הרי גם "חתונה ממבט ראשון" של קשת סגרה עונות עם זוג אחד בלבד (שלא תמיד שרד את מבחן הזמן) - אלא ההבטחה לאסקפיזם מושלם שהפכה לאחר שלושה פרקים לאירוע משעמם במיוחד.

זה היה קצת כמו לצפות בעונה של "מחוברים" עם יעל שלביה

זה היה קצת כמו לצפות בעונה של "מחוברים" עם יעל שלביה, ההבטחה גדולה כל כך והסקרנות מושיבה את כולנו מול המסך, אבל בסופו של דבר מקבלים כלום ושום דבר. עוד שיחות לא מעניינת בין דמויות לא מעניינות (שידוכים זה חשוב, אבל אני הזמנתי ריאליטי), עוד התלבטויות ארוכות עם צמד המומחים, פרק שלם שמוקדש ל"דרמה" בין גיל וליאת (כשכל מה שקרה זה שהיא חיכתה לו מחוץ לכותל). למי יש סבלנות לזה?

ל"ווארט" היה המון פוטנציאל, דווקא בגלל שבחרה להתמקד בציבור המסקרן שאנחנו לא נוטים לראות על מסכי הטלוויזיה. היא התחילה חזק ועוררה הרבה שיח, אבל מפרק לפרק הצופים פשוט איבדו עניין. אולי זה לוח הזמנים שהפך ארוך יותר בין פרק לפרק עם עליית "האח הגדול" ואולי זה פשוט הרצון לראות בריאליטי שידוכים זוג שבאמת מתאהב. ולא, ציפי ויעקב ממש לא נחשבים, זה אפילו מרגיז עוד יותר.