למנכ"לית חדשות 13 נמאס: "היום נחצה הגבול"

יוליה שמאלוב ברקוביץ', המנכ"לית החדשה בחדשות 13 מגיבה לטענות כי היא הביעה את תמיהתה על השידור התדיר של כיכר החטופים. לטענתה: "האמירות שייחסו לי כביכול, המפקפקות בנחיצות סיקור מאבק משפחות החטופים, הן שקריות ונבזיות. הנושא בדם ליבי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/07/24 23:01 י בתמוז התשפד

למנכ"לית חדשות 13 נמאס: "היום נחצה הגבול"
חדשות 13, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

הסערה סביב מינויה של יוליה שמאלוב-ברקוביץ' למנכ"לית ערוץ 13 נמשך. שמאלוב ברקוביץ' הגיבה לפרסום בו נחשף כי שמאלוב-ברקוביץ' נפגשה עם כמה מנהלים בחברה, והביעה את תמיהתה על השידור התדיר מכיכר החטופים. מאוחר יותר הגיבה לפרסום במכתב נוקב וכתבה: ‏"האמירות שייחסו לי כביכול, המפקפקות בנחיצות סיקור מאבק משפחות החטופים, הן שקריות ונבזיות. הנושא בדם ליבי".

המנכ"לית הנכנסת: "‏זוהי הסתה חסרת תקדים"

שמאלוב-ברקוביץ' המשיכה וכתבה: "היום נחצה הגבול. ‏על גבם של משפחות החטופים, באופן ציני וזדוני, ועד העובדים של חדשות 13 מנהל מאבק אישי ללא קווים אדומים, ללא דין וללא דיין. ‏השימוש במשפחות החטופים כדי לקדם אג'נדה ומטרות אישיות הוא פסול ומסוכן". עוד הוסיפה ושיתפה: "‏זוהי הסתה חסרת תקדים, המתבססת על אמירות שקריות. ‏החזרת החטופות והחטופים לביתם היא משימה לאומית שאין חולק עליה. חברת החדשות מחויבת לסיקור עיתונאי אמין ומלא. אין פה סימן שאלה ומעולם לא היה".

כיכר החטופים |

כיכר החטופים |, צילום: Miriam Alster,Flash90

הציטוטים מהישיבה של מנהלי חדשות 13

כזכור, בדיווח שפורסם היום (ג') בידי העיתונאי דוד ורטהיים, המנכ"לית הנכנסת שאלה את המשתתפים בפגישה מדוע הוחלט להציב במוצ"ש עמדת שידור "דווקא בכיכר החטופים". היא ביקשה לדעת האם ישנם קריטריונים מסוימים לעמדת שידור כזו, ולבסוף סיכמה שעמדתה בנושא "שונה". לאחר פרסום אמירותיה, שמאלוב ברקוביץ' קיבלה ביקורת רבה מגורמים רבים.

יוליה שמאלוב ברקוביץ

יוליה שמאלוב ברקוביץ', צילום: ללא

מתן חודורוב: "איש לא מכיר במנכ"לית הזו"

ממטה משפחות החטופים נמסר בעקבות הדיווח: "קיבלנו בתדהמה את דבריה של מנכ"לית חדשות 13 הנכנסת בדבר אי תמיכתה במאבק להחזרת החטופים. תמונת הניצחון האמיתית והמוחלטת של מדינת ישראל הינה אחת: החזרת כל החטופים הביתה". מתן חודורוב, ממובילי המחאה בקרב העובדים מיהר להבטיח לבני משפחות החטופים כי "לא משנה אילו 'הבהרות' תבקש יש"ב (יוליה שמאלוב-ברקוביץ'), נמשיך לשדר מהכיכר. איש לא מכיר במנכ"לית הזו ואין לעמדות שלה כל משמעות מעשית בחברה".