אילה חסון החלה לדבר על הפרשה ונזכרה בצו איסור הפרסום - זה מה שעשתה

פרשת החקירה הקשורה במוות של מחבל נוח'בה הפכה לחסויה לאחר שהוטל עליה צו איסור פרסום. בתוכניתה, החלה העיתונאית לדבר על הפרשה ואף הזמינה מרואיינת בנושא, אך תהתה כיצד עליה לעסוק בה. היא סיכמה בתסכול וקיימה את הראיון: "הפכנו למדינת צנזורה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/07/24 20:26 כז בסיון התשפד

אילה חסון החלה לדבר על הפרשה ונזכרה בצו איסור הפרסום - זה מה שעשתה
אילה חסון, "מדינת צנזורה", צילום: צילום מסך, כאן 11

רגע טלוויזיוני חריג התקיים הערב (ד') בתוכניתה של העיתונאית אילה חסון בכאן 11 וזאת לאחר שהזמינה מרואיינת לתוכנית אך הנושא המדובר עוטה תחת צו איסור פרסום. חסון ביקשה לעסוק בפרשה שפורסמה אתמול ונוגעת בנסיבות מותו של מחבל נוח'בה במהלך 7 באוקטובר ולראיין את אימו של המעורב בפרשה. בתחילה, ניסתה חסון להבין איך עליה לעסוק בפרשה מבלי לחשוף פרטים.

חסון זעמה: "נהיינו מדינת צנזורה"

"אנחנו רוצים לעסוק בפרשה שיש עליה צו איסור פרסום" אמרה, "אבל בעצם ידוע שהייתה היום הארכת מעצר וזה פורסם וגם האמא של אותו עצור התראיינה". היא המשיכה: "אני לא רואה מה הבעיה, תגידו לי אם יש עם זה איזו בעיה, אם יש אנחנו לא נקיים את הריאיון הזה, ואם אין עם זה בעיה" אמרה חסון והביטה בחבריה לפאנל, "הנה אנחנו קובעים את העובדות בשטח".

הנושא גרם לכעס בקרבה של חסון שאמרה: "נהיינו מדינת צנזורה, פראבדה, פשוט לא יאומן. מה שרוצים לסתום את הפה סותמים את הפה. מה קורה פה". היא פנתה להפקת התוכנית וביקשה לא להראות עדיין את המרואיינת שישבה באולפן: "אני מבקשת לא להוציא אותה, להשאיר אותה ולבדוק את הדבר הזה".

"אני לוקחת אחריות": ההחלטה של חסון

היא הכריעה בסופו של דבר וקיימה את הראיון עם אימו של המעורב בפרשה: "אני לוקחת אחריות ומי שרוצים לסתום לי את הפה, גם ככה עושים מאמצים גדולים אז שיעשו עוד קצת מאמצים. לא שמעתי אף אחד אומר שאסור לה להתראיין". האם עצמה ביקשה במהלך השידור לחשוף את הפרשה לציבור.