מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

מגיש ערוץ 12 דפק על השולחן: "אני מציע לך לחזור בך"

נציג הפגנות החרדים נגד חוק הגיוס טען במשדר החדשות עם עודד בן עמי כי יישובים שומרי תורה ומצוות ניצלו מפגיעות במהלך השבת השחורה בעוד יישובים חילוניים שפגו פגיעות קשות. בן עמי: "אני מציע לך לחזור בך כי זאת אמירה חמורה מאוד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 19:42 כה בסיון התשפד | עודכן בתאריך 01/07/24 20:27

מגיש ערוץ 12 דפק על השולחן: "אני מציע לך לחזור בך"
שש עם עודד בן עמי, צילום: ערוץ 12, צילום מסך

במהלך דיון שנערך הערב (ב') במשדר החדשות של ערוץ 12 עם עודד בן עמי, יעקב וויס, ממארגני ההפגנה נגד הגיוס, עורר את זעמו של המגיש כשטען כי היישובים הדתיים בעוטף עזה ניזוקו באופן מינורי במהלך השבת השחורה בהשוואה ליישובים אחרים. "אני טוען שהשביעי באוקטובר גם הוכיח לנו שצבא הוא לא חזות הכל ואם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר, והיישובים שומרי התורה והמצוות שהיו סמוכי גדר יותר מקיבוצים אחרים, ספגו פגיעות מינורית אם בכלל" אמר וייס.

"יראת שמיים היא אלמנט ששומר, אני אומר שהיה חסר להם שמירה"

בן עמי, עצר את וייס ודייק: "אתה אומר שהיהודים הללו שישבו ביישובי העוטף בגלל שהם לא היו יראי שמיים הם נפגעו יותר?" ובתשובה השיב וייס: "אני אומר שיראת שמיים היא אלמנט ששומר, אני אומר שהיה חסר להם שמירה. אני לא אומר ספציפית על האדם".

"אני מציע לך לחזור בך כי זאת אמירה חמורה מאוד"

בתגובה להשוואה המקוממת המגיש הוותיק דרש מוויס לחזור ואף דפק על השולחן: "אני מציע לך לחזור בך כי זאת אמירה חמורה מאוד". וייס, הסתייג מעט, אך לא חזר בו מעיקר הדברים. "אני אסביר את עצמי אני לא מדבר ספציפית על האדם ההוא שנרצח ולא אומר מה קרה לו, אבל אני אומר שהיה חסר שמירה, היה חסר שמירה בעם ישראל באותו יום".