יוליה שמאלוב ברקוביץ' מגיבה לראשונה לסערת המינוי שלה

אחרי שבועות של מאבק נגדה, המנכ"לית החדשה של חדשות 13 במסר ראשון לעובדי החברה: "צר לי על התבטאויות כוזבות וטענות שהוצאו מהקשרם שיצרו מצג שווא כלפיי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 15:01 כה בסיון התשפד

יוליה שמאלוב ברקוביץ' מגיבה לראשונה לסערת המינוי שלה
יוליה שמאלוב ברקוביץ', צילום: ללא

אחרי למעלה משבועיים בהם עובדי חדשות 13 נלחמים על מנת לבטל את מינויה למנכ"לית חדשות 13, יוליה שמאלוב ברקוביץ' משגרת לראשונה מכתב לעובדים. "עובדות ועובדי חדשות 13 היקרים", פתחה, נכנסתי לתפקיד ביראת כבוד ובאמונה שלמה שביחד אתכם נעשה ונצליח לפעול לקידום חברת החדשות להיות בית טוב ואיכותי תוך העלאת שיעורי הצפייה, שמירה על חופש הביטוי ופלורליזם תקשורתי הנותן במה לחברה הישראלית על כלל גווניה".

"אתם הנכס הכי חשוב של חברת החדשות"

בהמשך כתבה שמאלוב ברקוביץ': "עם כניסתי לתפקיד נפגשתי עם חלקכם ואמשיך להיפגש עם כלל עובדי חברת החדשות. שמחתי לפגוש אנשים מקצוענים ומסורים לעבודתם. אתם הנכס הכי חשוב של חברת החדשות, ואני אדאג לייצר עבורכם מקום עבודה יציב, כי רווחתכם חשובה לי. התמיכה והגיבוי להם אני זוכה בשיחותינו מרגשים אותי ונותנים לי את הכוח להמשיך לדבוק במטרה ולסנן את רעשי הרקע הפוגעים בערוץ ובעובדי חברת החדשות".

"צר לי על התבטאויות כוזבות וטענות שהוצאו מהקשרם"

המנכ"לית החדשה התייחסה לטענות שהועלו נגדה: "צר לי על התבטאויות כוזבות וטענות שהוצאו מהקשרם שיצרו מצג שווא כלפיי. כאלה שאומרים שהם מכירים אותי 'היטב' שוחחו איתי 10 דקות . כאלו שמתארים אותי לא פגשו אותי מעולם ולא מכירים אותי כלל. לכם אני אומרת, מדובר ברעש תקשורתי ולא בשום דבר אמיתי, ואין זה המקום לנהלם, לא מעל גבי העיתון או המסך ולא בחילופי מכתבים אלא בשיח מקצועי וכנה מתוך ראיה משותפת שהאינטרס היחידי שלנו הוא הצלחת חברת החדשות".

"תמיד הקפדתי שהתקשורת תהיה שומרת הסף של הדמוקרטיה ללא משוא פנים ותמיד באופן מאוזן ומיטבי שמשקף את כלל גווני האוכלוסייה. האתיקה העיתונאית, חופש הביטוי היו נר לרגלי כך פעלתי וכך אמשיך לפעול. אני מאמינה בעיתונות חופשית, חוקרת ונושכת. על מנת להגביר את אמון הציבור בתקשורת נהיה חברת חדשות אובייקטיבית שמייצגת את כל הקולות בעם".