צפיתי בערב ההשקה של I24NEWS והתחלתי להעריץ את ינון מגל

תכנית האקטואליה החדשה של I24NEWS מזכירה כמעט אחד לאחד את "הפטריוטים" בערוץ 14. עוד מוקדם לומר אם אורי קואל יצליח לשדרג את הפורמט, אבל ינון מגל כבר יכול להיות מבסוט: הוא הצליח לגרום לאחרים לרצות לחקות אותו | ביקורת טלוויזיה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/07/24 13:55 כה בסיון התשפד

צפיתי בערב ההשקה של I24NEWS והתחלתי להעריץ את ינון מגל
הישראלים, I24NEWS, צילום: צילום מסך

קשה לשפוט ערוץ חדש על פי שידור בכורה בודד ומושקע, מאחוריו עומדים חודשים של הכנות והרבה מאוד לחץ. מי שהסתכל על מירי מיכאלי או אורי קואל לאורך השידורים לא פספס את ההתרגשות והלהט, ואת הרצון להוציא החוצה תוצר שיהיה מתחרה ראוי לארבעה ערוצים חדשותיים אחרים. עוד לא ניתן לקבוע את איכות המוצר ואפילו את הסגנון, שעוד יכול להשתנות בהמשך, אבל אפשר להבין לאן נושבות הרוחות.

נטייה קלה ימינה

עוד לפני שידור הבכורה, מספיק להסתכל על נבחרת הטאלנטים שנבחרה בקפידה כדי להבין מה מנסים לייצר כאן: צבי יחזקאלי, מירי מיכאלי, נווה דרומי הם רק חלק מהדוגמאות שמסמלות את הכיוון הפוליטי. אבל מיכאלי הבטיחה בלי אג'נדה פוליטית (וכרגע באמת לא הייתה), אז נניח את כל זה בצד ונתמקד בתוכן. אחרי מהדורה מכובדת ומהודקת (באולפן שבטוח גרם למישהו ב-12 להיחנק מקנאה), החלה התכנית "הפטריוטים" עם אורי קואל. יכול להיות שהשם המדויק היה "הישראלים", אבל זה לא ממש משנה את העובדה שכולנו צפינו בהעתקה בוטה של הפורמט מערוץ 14.

תכנית האקטואליה החדשה של I24NEWS עוד לא גיבשה לעצמה אופי וסגנון (והאמת, לא בטוח שהיא הולכת לגבש) אבל עוד מהפרומו היה ברור לגמרי: מדובר בניסיון להיות ערוץ 14 עם קלאס. נטייה ימינה, פאנל גברי עם אישה אחת כדי שלא יואשמו חלילה בשוביניזם, והבטחה לוויכוחים בכל פרק - הנה גרסה מאופקת לקרקס היומי של ינון מגל.

ינון מגל כל כך טוב שמעתיקים ממנו

ייתכן שהתכנית בערוץ החדשות תוכל להוות נקודת מפלט למי שרוצה לצפות באקטואליה גם אחרי שמונה בערב (ולא בריאליטי, דרמה או קומדיה שמציעים הערוצים האחרים) אבל אין לו סבלנות לאמירות הפרובוקטיביות בערוץ 14 ולא מתחשק לו להיות מזוהה עם יותם זמרי. אך עד שנוכל לגלות האם תהווה שדרוג או חיקוי, אפשר להסתפק במחמאה הכי גדולה שקיבל מגל: הוא כל כך טוב שהתחילו לחקות אותו.

כדי לפרט את הביקורת שיש לי על ינון מגל אצטרך מחברת A4 ריקה, אבל דבר אחד אי אפשר לקחת ממנו - הוא יודע לעשות טלוויזיה. "הפטריוטים" שפעם גירדה אחוז רייטינג בודד הצליחה רק בשבוע שעבר לעקוף את קשת 12 בזמן הריאיון עם נתניהו, ועומדת מדי יום על 7-8% רייטינג בממוצע. הצופים נשארים נאמנים גם מול משחק יורו, גמר "מאסטר שף" או השקה נוצצת של "ווארט", ותכנית האקטואליה הסוערת הפכה למותג. אם נתוני הרייטינג לא הספיקו לכם כדי להשתכנע, הרי ההוכחה - מגל הצליח ליצור תוצר כל כך טוב, שכל ערוץ רוצה שיהיה לו אחד כזה.

חיקוי או שדרוג?

ברשת 13 כבר ניסו בעבר לחקות את הסגנון עם "שומרי הסף" בהגשת גאולה אבן סער, שנכשלה כישלון מר וירדה מהמסך אחרי עונה אחת בלבד. עכשיו תורו של הערוץ החדש לנסות לשדרג את הפורמט המוצלח, לספק לצופים ידיעות אקטואליות ופרשנויות משני הצדדים, רק בלי הבדיחות הבינוניות והפרובוקציות המתישות. האם יצליחו לעשות את כל זה ועדיין לזכות ברייטינג? ובכן, קשה להאמין שבמקרה הזה נקבל ניצחון מוחלט.