עיתונאים מ-35 לאומים שונים: 8 עובדות על הערוץ החדש - I24NEWS

עיתונאית חדשות 13 הגישה את מהדורת I24NEWS באנגלית עוד לפני עשור, המנכ"ל עשה עלייה מצרפת עם אשתו והבנות, והניסיונות הרבים לעלות לשידור בארץ - כל מה שאתם צריכים לדעת על הערוץ החדש בישראל

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 30/06/24 13:29 כד בסיון התשפד

עיתונאים מ-35 לאומים שונים: 8 עובדות על הערוץ החדש - I24NEWS
מירי מיכאלי, מגישת המהדורה המרכזית של I24NEWS , צילום: יורי סקוירסקי

אחרי חודשים ארוכים של הכנות והבטחות גדולות, הערב (א') יעלה למסך לראשונה ערוץ I24NEWS בעברית. אחרי ששיננתם את האפיק הרלוונטי לכם והבנתם איך תוכלו לצפות במהדורת הבכורה, הנה כמה דברים שכדאי שתדעו על הערוץ החדש במסך הישראלי.

1. בשבילכם הוא אולי ערוץ חדש, אבל הוא החל לשדר כבר בשנת 2013 ועד כה פעל בשלוש שפות: אנגלית, צרפתית וערבית ושודר בכל רחבי העולם ושודר בכל רחבי העולם (מאמריקה ועד אוסטרליה, אירופה ומדינות המפרץ, בעולם הערבי ועוד). כעת תצטרף לראשונה השפה העברית.

2. אחת המגישות הראשונות בערוץ היא עיתונאית שכולכם מכירים, לוסי אהריש, שמגישה כיום בחדשות 13. אהריש הגישה את המהדורה באנגלית ועזבה את הערוץ ב-2016, הרבה לפני שהגיע לישראל.

לוסי אהריש

לוסי אהריש. הגישה בערוץ עד 2016 צילום: הדס פרוש-פלאש 90

3. את הערוץ ייסד היהודי צרפתי פטריק דרהי, שהיה בעבר האיש העשיר בישראל.

4. כבר לפני כמעט עשור ניסה דרהי להביא לעלייתו של הערוץ בישראל, אך סורב מכיוון שהיה גם הבעלים של חברת HOT. רק בשנת 2017 אושר לערוץ לעלות - אך לא בעברית. שנה לאחר מכן החל הערוץ לשדר בישראל באנגלית ובצרפתית, דרך חברת HOT בלבד.

5. ברשת i24NEWS מועסקים כ-350 עובדים, מתוכם כ-200 עיתונאים המגיעים מ-35 לאומים שונים.

צבי יחזקאלי

צבי יחזקאלי, עיתונאי ב-I24NEWS צילום: Yonatan Sindel/Flash90

6. i24NEWS היא רשת הטלוויזיה הראשונה המשדרת מישראל שקיבלה רישיון לשדר במדינה ערבית. מיד לאחר החתימה על הסכמי אברהם (בין ישראל למספר מדינות ערביות) עלו ערוצי i24NEWS לשידור בספקית התוכן הכי גדולה באיחוד האמירויות ובהמשך בספקיות נוספות במדינה. לערוץ יש גם נקודת שידור בקריית התקשורת של דובאי, משם משדרים רוב הערוצים הפועלים במדינה.

7. מנכ"ל הערוץ, פרנק מלול, עלה לארץ מצרפת עם אשתו ושתי בנותיו במיוחד כדי להוביל את ההקמה של i24NEWS ולנהל אותו.

פרנק מלול, מנכ"ל I24NEWS

פרנק מלול, מנכ"ל I24NEWS צילום: SaACS/wikipedia

8. המקבילים של מירי מיכאלי, שמגישים את המהדורות המרכזיות של השעה 20:00 בערוצים השונים, הם כלב בן דוד בערוץ באנגלית, לורין והבי בערוץ בערבית וז'אן שארל בנון בצרפתית.