המחאה בערוץ 13: המסר של צמד מגישי המהדורה המרכזית

אודי סגל והילה קורח, מגישי המהדורה המרכזית של ערוץ 13, מגיבים לראשונה לסערת המינוי של המנכ"לית החדשה יוליה שמאלוב ברקוביץ' - ולוקחים חלק במאבק

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/06/24 12:16 כא בסיון התשפד

המחאה בערוץ 13: המסר של צמד מגישי המהדורה המרכזית
המסר של אודי סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת המינוי של מנכ"לית חדשות 13 החדשה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', נמשכת. אחרי שחלק גדול מהעובדים עתרו לבג"ץ ואף איימו להתפטר, כעת מגישי המהדורה המרכזית אודי סגל והילה קורח מגיבים לראשונה ברשתות החברתיות. "נתחיל מהשורה התחתונה: עוד לא מאוחר לתקן", פתחו השניים, "חיפשנו מילים ממלכתיות לתאר את מה שקורה עכשיו בחברת החדשות שלנו, הבית שלנו, אבל למרות שאנו מנסים ומנוסים בזה - הפעם התקשנו".

"נשארים לשדר בתנאים שהופכים להיות קשים יותר ויותר"

"אנחנו לא הולכים, אנחנו נשארים", הם ביקשו להבהיר, "נשארים לשדר בתנאים שהופכים להיות קשים יותר ויותר, כי המינוי של יוליה שמאלוב ברקוביץ לתפקיד מנכ"לית חברת חדשות 13 הוא טעות אבל כזו שאפשר עוד לתקן. האמון, המקצועיות, יחסי עבודה תקינים - את כולם ניתן לשקם. הדרך הקצרה ביותר לעשות זאת, היא לבטל את המינוי, לפני בג"ץ, לפני עוד החרפה ביחסים עם העיתונאים, איתנו".

"הבחירה התמוהה ביוליה שמאלוב ברקוביץ כמנכ"לית חברת החדשות מדירה שינה מעינינו", הודו המגישים, "וצריכה להדיר שינה גם מעיניכם כי הוא אינו עוד מינוי אלא ניסיון השתלטות פוליטית על מערכת חדשות, חיסולה, הלכה למעשה, והוא הופך את מאבק העובדים שלנו למאבק גדול הרבה יותר מחדשות 13 - כזה שנוגע ישירות בחופש העיתונות ובתפקידה בדמוקרטיה הישראלית. לא פחות", והסבירו: "מנכ"ל חברת החדשות הוא העורך הראשי של העיתונאים, של המהדורה המרכזית. הוא האיש שמתייעצים איתו על תחקיר, על מידתיות בשידור, על מה שראוי או לא ראוי לומר. לכן, לתפקיד רגיש ומרכזי כזה דרוש עיתונאי פעיל, מקצועי, חסר פניות. כך קובע החוק, כך קובע השכל הישר".

"צריך פשוט לתקן את הטעות - מהר ככל האפשר"

"לצערנו, זה פשוט לא המקרה. איך המינוי הזה מתיישב עם הצהרותיה של יוליה שמאלוב ברקוביץ', גם היום, נגד הערוץ וכתביו? איך הוא מתיישב עם ניסיונותיה בפועל לקצר את חייו ולהגביל אותו? מה משקל הצהרותיה הפוגעניות נגד נשים בבחירתה ואיך ועדת האיתור רואה את השקפת העולם הזו באה לידי ביטוי בשידורינו? ומעל הכל - מה הערכים העיתונאיים שעומדים מאחורי בחירתה?".

סגל וקורח מאמינים שמדובר במאבק על חופש העיתונות, ולא מתכוונים לעצור. "אנחנו מודים לקולגות מערוצי התקשורת השונים על התמיכה בנו, ומקווים לשרת את הציבור, ורק את הציבור, עוד שנים ארוכות כחלק מחברת החדשות שאנחנו גאים להיות חלק ממנה. צריך פשוט לתקן את הטעות - מהר ככל האפשר".