החששות מתממשים? זה המינוי הראשון של יוליה שמאלוב ברקוביץ' בחדשות 13

למרות מרד העובדים נגדה, המנכ"לית החדשה של חדשות 13 מתחילה לעבוד - זה המינוי הראשון שלה לדוברת הערוץ

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/06/24 13:22 כ בסיון התשפד

החששות מתממשים? זה המינוי הראשון של יוליה שמאלוב ברקוביץ' בחדשות 13
אולפן חדשות 13, צילום: חדשות 13

מרד עובדי חדשות 13 נגד המינוי של המנכ"לית החדשה, יוליה שמאלוב ברקוביץ', נמשך בכל הכוח. העיתונאים והעיתונאיות כבר פנו ליועמ"שית, עתרו לבג"ץ ואף איימו בשביתה (החל מ-1.7), אך נראה שבמקביל המנכ"לית החדשה כבר מתחילה לעבוד. כעת מונתה הדוברת החדשה לחברה, ליבנת ניזרי, שעבדה בעבר עם מפלגת ש"ס ושימשה במשך תקופה כדוברת של ישראל כץ מהליכוד.

מתן חודורוב: "יש פה שורה של זיקות פוליטיות שלא יכולות לאפיין מנכ"ל בלתי תלוי"

בראיון ל"חדשות כיפה" מתן חודורוב, יו"ר ועד עובדי חדשות 13, סיפר לנו על מטרות המאבק: "יש פה שורה של זיקות פוליטיות שלא יכולות לאפיין מנכ"ל בלתי תלוי, שחייב לפי החוק לשמש גם כעורך הראשי של חברת חדשות. ובמצב כזה, לנו כעיתונאים שחרדים לעצמאות של מקום העבודה אין ברירה אלא לעמוד על משמר החופש העיתונאי בחברה ולהתנגד למינוי הזה בכל הכוח".

כשנשאל כמה רחוק ילכו העובדים, והאם ייתכן שייאלץ להתפטר, הוא השיב: "אין סרט שהמאבק הזה לא יצליח. העיתונאים מאוחדים, נחושים ומבינים את החשיבות האסטרטגית של המינוי הזה, ושום מנהל לא יוכל לנהל עובדים שלא מכירים בסמכותו. לא מדובר במרד של עיתונאי אחד או שניים, אלא בחברה שהיא כולה חזית אחת. לכן, אין שום אפשרות מלבד ביטול המינוי, וככל שדירקטוריון החברה יקדים להכיר בטעותו כך יצטמצם הנזק".