סערה סביב המינוי של מנכ"לית חדשות 13: "מקווה מאוד שהאסון הזה יימנע"

שעות ספורות לאחר ההודעה על מינויה של חברת הכנסת לשעבר יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית החדשה של חדשות 13, מתחוללת סערה בערוץ: מספר עורכים וכתבים מאיימים להתפטר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/24 12:10 ז בסיון התשפד

סערה סביב המינוי של מנכ"לית חדשות 13: "מקווה מאוד שהאסון הזה יימנע"
רביב דרוקר. מאיימים להתפטר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

דירקטוריון חדשות 13 אישר הבוקר (ה') פה אחד את מינויה של עו"ד יוליה שמאלוב ברקוביץ' למנכ"לית חברת החדשות. שמאלוב ברקוביץ' כיהנה בעבר כיו"ר הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו ושימשה כחברת כנסת מטעם מפלגת קדימה בכנסת ה-18. זמן קצר לאחר מכן, חשף העיתונאי רן בוקר דרמה המתחוללת בעקבות המינוי - עורכים וכתבים בערוץ הביעו התנגדות נחרצת ואף איימו בהתפטרות קולקטיבית.

העיתונאים מאיימים להתפטר

הסערה הגיעה על רקע הטענות כי שמאלוב ברקוביץ' מקורבת לנתניהו והתעמתה בעבר עם מספר עיתונאים בחברה, ביניהם רביב דרוקר אותו כינתה "לוביסט שמקדם אינטרס אישי". לדרוקר הצטרפו אודי סגל, אלון בן דוד, מתן חודורוב ועיתונאים נוספים שמתנגדים למינוי.

גם ברשת התגובות סוערות, והגולשים מביעים את מורת רוחם: "מקווה מאוד שהאסון הזה יימנע", צייצה גולשת ברשת ה-X, "בהצלחה לעיתונאי ערוץ 13". גולש נוסף בשם יונתן כתב: "זהו, נתניהו השתלט גם על ערוץ 13 עם מינוי מנכ"לית משלו? מה נשאר מהתקשורת הישראלית?".

"מקווה שהעיתונאים המעולים ב-13 עוד יצליחו למנוע את זה"

עמרי מניב, כתב תחקירים בחדשות 12 ששימש בעבר כראש דסק התחקירים וכתב המשטרה של חדשות 13, כתב: "שנים שנתניהו הציב לעצמו את חדשות 13 כיעד חשוב להשתלטות, בחש ובחש, ניסה לדחוף בעלים מטעמו, אבל שדרת ניהול, עורכים וכתבים חזקה מנעה זאת והצליחה לשמור על חופש העיתונות. עצוב שבחסות הנהלה של חדלי אישים כיום ההשתלטות הצליחה. מקווה שהעיתונאים המעולים ב-13 עוד יצליחו למנוע את זה".