הישג: 2 מתוך 5 הסרטים המובילים ביום הקולנוע הישראלי - של הקרן לקולנוע שומרון

הישג לקרן קולנוע שומרון - הסרטים "אמצע החיים" ו"קרב אוויר" בין המובילים ביום הקולנוע הישראל. יו"ר הקרן יוסי דגן: "הקהל מצביע ברגליים. עם התקציב הנמוך ביותר מבין הקרנות הגדולות הצלחנו להביא הישג אדיר לקולנוע הישראלי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/06/24 10:37 ד בסיון התשפד

הישג: 2 מתוך 5 הסרטים המובילים ביום הקולנוע הישראלי - של הקרן לקולנוע שומרון
השחקנים מאור שוויצר ודניאל ליטמן. מתוך הסרט קרב אוויר, צילום: דויד סיקורי

2 מתוך 5 הסרטים המובילים ביום הקולנוע הישראלי הן של "קרן קולנוע שומרון". הסרטים "קרב אוויר" של היוצר רועי הורנשטיין מריחן שבשומרון, והסרט "אמצע החיים" של היוצרים דני והילה רייספלד יחד עם לבנת ורדי אור זך מהיישוב פדואל שבשומרון והבמאי יריב הורוביץ, הגיעו לצמרת 5 הסרטים הנצפים ביותר ביום הקולנוע הישראלי. בנוסף לכך הסרט האחרון של הקרן "אמצע החיים" נמצא בצמרת 3 הסרטים הנצפים ביותר בסינמה סיטי לצד סרטים הוליוודיים. שני הסרטים הופקו ע"י "סרטי יונייטד קינג".

יו"ר הקרן וראש מועצת שומרון יוסי דגן: "הישג אדיר לקרן עם התקציב הנמוך ביותר מבין הקרנות הגדולות בישראל. הצלחנו להגיע ללב של הצופים עם סרטים שצולמו בשומרון ועם יוצרים מהשומרון. הקרן הצליחה להביא כמעט מיליון צופים לקולנוע השנה עם 3 סרטים שצולמו בשומרון. יוצרי הקולנוע ביו"ש הוכיחו שהשמים הם הגבול".

מנכ"לית הקרן אסתר סילם אלוש: "זו בשורה ענקית, הסרטים שלנו נגעו בלב של הצופה הישראלי, מביאים סיפורים שטרם סופרו, סיפורים שחיכו לצאת החוצה ומתברר שגם הצופה הישראלי חיכה להם. לפחות אחד הסרטים "זכה" לחרם מצד חברי אקדמיה לקולנוע ולא הגיע למועמדויות בפרסי אופיר. הקהל הישראלי הוכיח שחרם תרבותי לא נמצא בלקסיקון שלו וטוב שכך".

המובילים

המובילים צילום: ללא

רועי הורנשטיין יוצר הסרט "קרב אוויר": "רצה הגורל ותאריך יום הקולנוע ציין לא רק את יום הקולנוע הישראלי, אלא גם 57 שנים למבצעי מוקד ומלחמת ששת הימים בה עוסק "קרב אוויר". גם אז היינו בתקופה קשה. מוקפים בחמש צבאות שבאו עלינו לכלותינו, עם אמברגו כלכלי שהוטל עלינו ולמרות הכל... ניצחנו כנגד כל הסיכויים. תענוג לראות, בחודשיים האחרונים, אנשים יוצאים מהאולם בסיום הסרט בהתרוממות רוח אמיתית. חיוך מטופש מרוח על פניהם. זהו תפקיד היוצר להרים את רוח העם בתקופה קשה. כבוד אדיר עבורי שניתנה לי ההזדמנות והכבוד להביא פרק מרתק מההיסטוריה המודרנית של עם ישראל אל המסך הגדול ולאפשר מידה מסוימת של הקלה לקהל הצופים בתקופה קשה זאת".

לבנת ורדי אור זך מיוצרי הסרט "אמצע החיים": "זה מרגש מאוד. הישראלים מעוניינים, בשלים ורוצים לראות את הסרט. זה מרגש במיוחד, לאור כל הקושי שהיה סביב הסרט, והביקורות על עצם זה שהוא צולם בשומרון. כך שלפעמים, לצערנו, הקולות הכי נשמעים, הם קולות הקיצון. אבל זה מתוק במיוחד כשרואים שבסופו של דבר הקהל הישראלי אוהב ומחכה וצמא לשמוע גם את הקולות שלנו".

סה"כ הוקרנו כשלושים סרטים ביום הקולנוע הישראלי בהם הסרטים: "גן קופים" סרטו האחרון של אבי נשר, ו"שבע ברכות", הזוכה הגדול של טקס פרסי אופיר. וכן "מתחת לצל של השמש" של שלום הגר, זוכה פרס המשחק בפסטיבל הקולנוע ירושלים 2023, ו"החייל הנעלם" זוכה פרס הסרט הטוב ביותר בפסטיבל חיפה ופרס אופיר לעבודת הצילום בסרט. אף על פי כן, הגיעו סרטי הקרן כאמור למעמד המכובד של 5 הסרטים הנצפים ביותר ביום הקולנוע הישראלי יחד עם הסרטים: "חמדה", "מזל חתולה", ו"תמונות יפואיות".