ראיון איך גורמים לחרדים להשתתף בתכנית ריאליטי בפריים טיים?

שרה פכטר מככבת על המסך של רשת 13 ב"ווארט". בראיון ל"חדשות כיפה" היא מגלה איך מצליחים ללהק חרדים לתכנית בפריים טיים ואיך העובדה שסבתא שלה הייתה באושוויץ דרבנה אותה להופיע על המסך בזמן המלחמה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 04/06/24 13:28 כז באייר התשפד

איך גורמים לחרדים להשתתף בתכנית ריאליטי בפריים טיים?
יקי רייסנר ושרה פכטר, צילום: ווארט, רשת 13

שרה פכטר היא אמנם בעלת משרד פרסום ויח"צ, אבל השדכנות זורמת בעורקיה. בעשר הדקות הראשונות לשיחה שלנו היא רק משתפת אותי בשידוכים מרגשים שהצליחה לעשות ובימי הדייטים המרגשים של הילדים שלה. מי שצופה ב"ווארט" המשודרת ברשת 13 יכול לראות גם דרך המסך עד כמה פכטר מחוברת לעולם השידוכים ואיך ליבה נצבט מכל רווק שטרם מצא את שאהבה ליבו, והרגשות האלה ניכרים גם בשיחה שלנו.

"המשתתפים שהגיעו לתכנית פגשו אנשים שלא באים לחפש צהוב"

פכטר מודה שהקושי הכי גדול בריאליטי השידוכים החדש הגיע עוד לפני הצילומים - בשלב הליהוק. בניגוד לתכניות כמו "האח הגדול", שם מהרגע שההרשמה לעונה החדשה מתפרסמת המוני צעירים נוהרים לאולפנים ומתחננים להתקבל, כאן מדובר בציבור שלא רגיל לככב על המסך בשעות הפריים טיים. "זאת בהחלט הייתה משימה, לקח זמן", משתפת מי שמלווה את המשתתפים בתכנית, "אני חושבת שאחד הדברים שגרם להם לבוא לתכנית זאת תחושת האמון שהם הרגישו מהצוות. הם פגשו אנשים שלא באים לחפש צהוב ולכתוב נגד המגזר, אלא חפצים לעזור להם".

"רווק תל אביבי בן 40 ביקש שאשדך אותו - הוא אמר שהוא מוכן לשמור שבת"

להפתעתה, ההתלהבות מהתכנית הגיעה ממש מכל מקום. "אני רואה בזה קידוש השם מאוד גדול", היא מודה, "היום קיבלתי טלפון מרווק תל אביבי בן 40 שביקש שאני אשדך אותו. אמרתי לו שאני לא יודעת לשדך אנשים שלא שומרים שבת והוא אמר לי 'אני מוכן לשמור שבת, תמצאי לי מישהי'. ראיתי כמה אנשים צמאים". אם לפני התכנית רבים חשבו שבציבור החרדי לא בוחרים עם מי להתחתן, הם הופתעו לגלות שטעו. "סוללים לנו את הדרך, מבררים בשבילנו, אבל בסוף אנחנו מחליטים אם אנחנו רוצים או לא", מסבירה השדכנית.

שרה פכטר

שרה פכטר צילום: יחצ

הסדרה עצמה צולמה עוד לפני המלחמה, אך החלה להיות משודרת בעיצומה. לפכטר לא היה פשוט להשלים את הצילומים. "ואז נזכרתי בסבתא שלי שאיבדה את כל המשפחה שלה באושוויץ, והדבר הראשון שעשו מיד אחרי המלחמה זה לחתן אותם. רצו להמשיך את העם היהודי. המסר הזה עזר לי. זה קשה לי, גם עכשיו כשאני מתראיינת, זאת תקופה נוראית. אנחנו קמים ואוכלים ודקה מאיתנו יש אושוויץ. זה גומר. אני מתפללת עשר פעמים ביום שהחטופים יחזרו".

"למה לחכות? אני אומרת לקפוץ למים"

עד כמה מה שאנחנו רואים על המסך מחובר למציאות של עולם השידוכים החרדי?

"זה הכי אמיתי, הכי אותנטי והכי מחובר למציאות. את רואה איך הם שומרים נגיעה בדייטים, יושבים בבתי מלון. תמיד עושים גם דייט ביום כדי לראות איך הבחור נראה ביום".

וללכת לים? לבאולינג?

"כן, גם זה אפשרי. כל עוד שומרים על ההלכה והכל בגדרי הצניעות הכל אפשרי".

אני מזכירה לפכטר סצנה אחת ששודרה על המסך, מעט צורמת, בה ציפי משתפת אותה בחששות שלה מחתונה עם יעקב והיא מצידה מאיצה בה לסגור ווארט בהקדם. "אני מאוד מאמינה שאם יש את רוב ההתאמה - להתחתן", פכטר לא מתנצלת, "כל כך כואב לי הלב על רווקות מאוחרת ואני אומרת חבל, יש לכם הכל, הוא טוב לב שזה הכי חשוב. למה לחכות? אני אומרת לקפוץ למים. אני בעד להתחתן כמה שיותר מוקדם, בנות כבר בגיל 19".

"הרצון להתחתן חוצה מגזרים"

בתכניות שידוכים אחרות יש ליווי פסיכולוגי, המשתתפים עוברים תהליך פנימי. מה קורה אצלכם?

"מי שהגיעו אלינו כבר היו בשלים עם רצון להתחתן, זה לא שיש להם מחסומים. הם יודעים מה המטרה".

אז למה הם לא התחתנו עד עכשיו?

"לפעמים פשוט האדם הנכון עוד לא הגיע. עוד לא קרה הבינגו. הפגשתי את אחד האחיינים שלי עם מישהי יפה ומוצלחת ממשפחה טובה והוא אמר לי 'אני לא מרגיש שזה זה', אז אמרתי לו 'עזוב'. כשהוא פגש את אשתו הוא ידע ותוך שבוע הציע נישואים".

זאת תקופה עם הרבה ביקורת על הציבור החרדי, בעיקר בנושא הגיוס. לא חששת להניח תכנית כזאת בפריים טיים?

"כן, תמיד יש חשש, אבל ההפתעה הכי גדולה בשבילי הוא שכל דבר שקשור להקמת בתים בישראל מעניין את כולם. להפך, אני חושבת שהסדרה הזאת תורמת לקירוב לבבות. כולם רוצים להתחתן - חילונים, דתיים, חרדים. הרצון להתחתן חוצה מגזרים".

שרה

"כל כך כואב לי הלב על רווקות מאוחרת" צילום: מתוך ווארט, רשת 13