העיתונאי חשף בשידור: "בגיל 21 קיבלתי פטור שקרי על רקע נפשי. לא גאה בזה"

אולפני הטלוויזיה עסקו היום בעיקר בדיון בב"גץ על חוק הגיוס. רגע ייחודי נרשם במשדר של כאן 11 כאשר עיתונאי התאגיד ומגיש "כאן מורשת" חשף בשידור את הנסיבות לכך שלא התגייס: "עשיתי מה שכולם עשו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/06/24 15:00 כה באייר התשפד

העיתונאי חשף בשידור: "בגיל 21 קיבלתי פטור שקרי על רקע נפשי. לא גאה בזה"
מנדי גרוזמן, רגע ייחודי באולפן, צילום: צילום מסך, כאן 11

לאורך כל שעות הבוקר, דן היום (א') בג"ץ בעתירות נגד חוק הגיוס שמבקשת הממשלה לקדם. באולפני הטלוויזיה נערכו פאנלים נרחבים בנושא שעסקו בגיוס החרדים. בפאנל שנערך באולפן כאן 11, נרשם רגע ייחודי כאשר מגיד "כאן מורשת" ואיש התאגיד, מנדי גרוזמן, שיתף בפתיחות בנסיבות שהובילו אותו לקבל פטור משירות בצה"ל.

"דווקא כחרדי אני יכול להגיד את זה"

"כולם מדברים בלא מספרים ובכן מספרים, פשוט שקרים" אמר גרוזמן, "דווקא כחרדי אני יכול להגיד את זה, אני פעם בחצי שנה הייתי צריך ללכת לראש הישיבה שלי להחתים אותו על תופס שאני לומד בישיבה. כל חצי שנה הייתי בא אליו והוא היה צריך לחתום שם שאני לומד שם 8 שעות ביממה" תיאר גרוזמן והסיף כי לראש הישיבה "הייתה אי נוחות, ולזכותו ייאמר שהיה לו בכל חצי שנה אי נוחות והייתה לו את הבדיחה הקבועה 'מה אני אחתום על שקר? אני לא יכול, טוב אני מקווה שהחתימה הזאת תעזור לך שמכאן ולהבא תלמד 8 שעות'" תיאר גרוזמן את התהליך.

לשכת גיוס

לשכת גיוס, "לראש הישיבה הייתה בדיחה קבועה" צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"אני בגיל 21 עשיתי פטור שקרי על רקע נפשי"

בשלב זה התוודה גרוזמן איך באמת נראתה תקופתו בישיבה: "אני לא למדתי דקה בישיבה, היו ימים טובים שלמדתי עשר דקות". גרוזמן המשיך: "אני בגיל 21 עשיתי פטור שקרי על רקע נפשי, אמרתי את זה כבר, אני לא גאה בזה, אבל גם לא מאוד מכה על חטא כי עשיתי מה שכולם עשו". יחד עם זאת, גרוזמן הדגיש ואמר: "אני גם לא מאשים את החרדים, לא יודע את מי אני מאשים, כי זה סטטוס קוו ומצב של עשרות שנים".

מנדי גרוזמן

מנדי גרוזמן, מונולוג כן. צילום: דיגיטל כאן תאגיד ישראל cc by- sa 4.0

הוויכוח באולפן: "גם אתה לא היית בישיבה וגם לא למדת"

בשלב זה נרשם ויכוח באולפן כאשר נציג אחר של הציבור החרדי חלק על דבריו, גרוזמן השיב לו ואמר: "זה שקרים, עכשיו קצת אמרת, גם אתה לא היית בישיבה וגם לא למדת בישיבה אחרת לא היינו פה בעיתונות, מי שלמד בישיבה היום עוסק בלימוד".