סופית: ערוץ 14 ירד מהמסכים לאלפי ישראלים

ערוץ 14 ירד באופן סופי משירותי ההפצה של "עידן פלוס", וללקוחות נחסמה הגישה לצפייה בערוץ. לערוץ חוב עבר לשירות על סך 6.5 מיליון שקלים, בגינו מתנהל כיום מאבק משפטי, לאחר שנתבע בידי הרשות השנייה

חדשות כיפה חדשות כיפה 01/06/24 21:35 כד באייר התשפד

סופית: ערוץ 14 ירד מהמסכים לאלפי ישראלים
ערוץ 14, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

לאחר שערוץ 14 ביקשו לעזוב את שירות ההפצה של "עידן פלוס", בסוף השבוע האחרון זה קרה. לקוחות עידן פלוס שביקשו לצפות, גילו כי הערוץ אינו משודר יותר על מסך הטלוויזיה שלהם. כזכור, בשבוע האחרון פנו ערוץ 14 לרשות השנייה ולמשרד התקשורת בבקשה לעזוב את שירות ההפצה.

ערוץ 14 ירד משירותי עידן פלוס

הודעת השגיאה ללקוחות עידן פלוס צילום: ללא

החוב של ערוץ 14

העלות המוערכת לערוץ 14 עבור השידורים בפלטפורמת עידן פלוס עומדים על שני מיליון שקלים בשנה מאז החלה הרשות לחייבם בדמי הפצה. בעבר, הערוץ זכה לפטור מדמי הפצה כיוון שהיה ערוץ חדש אך בשנים האחרונות החלו לחייבו בתשלום אשר הערוץ סירב לשלם. ברשות תבעו את הערוץ בדרישה לתשלום החוב, תביעה שעדיין תלויה ועומדת. נזכיר כי לערוץ חוב עבר על סף 6.5 מיליון שקלים על שידורי הערוץ בשנים 2018-2023, חוב עליו הגישה הרשות השנייה את התביעה.

"הרשות השנייה מחויבת לפעול על פי הדין הקיים"

מהרשות השנייה נמסר בתגובה לגלובס: "העלאת הערוצים נעשתה בשים לב לפניית שר התקשורת בעקבות מצב החירום ולבקשת הערוצים. החוק והתקנות דמי הפצה נמצאים בסמכות שר התקשורת ושר האוצר. למיטב ידיעתנו משרד התקשורת בוחן הסדר לשינוי או תיקון דמי ההפצה למימון העלאת הערוצים השונים בזמן החירום. מאחר וטרם גובש הסדר חקיקתי חלופי בעניין דמי ההפצה בזמן חירום, הרשות השנייה מחויבת לפעול על פי הדין הקיים ואין בסמכותה לפטור אף גורם מתשלום דמי הפצה. הרשות תכבד את בקשת הערוץ לחדול מהפצתו באמצעות מערך עידן פלוס, וככל שייקבע הסדר חקיקתי חלופי, תפעל לפיו".