"פגיעה בכבוד הנרצחים": העונש של ערוץ 14 על הסקר שעורר סערה

אחרי המחקר ששודר בערוץ 14, בו בחנו את נרצחי השבעה באוקטובר מימין ומשמאל, קיבלה הרשות השנייה יותר מ-800 תלונות על הערוץ והחליטה לפתוח בהליך הפרה לכאורה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/05/24 17:13 כב באייר התשפד

"פגיעה בכבוד הנרצחים": העונש של ערוץ 14 על הסקר שעורר סערה
הסקר בערוץ 14, צילום: צילום מסך

ביממה האחרונה סקר ששודר בתכנית "ריקלין וסג"ל" בערוץ 14 מצליח להסעיר את מדינת ישראל. בתכנית בה התארח ד"ר ליעד לוי הוצג לצופים מחקר: האם תפיסת העולם הפוליטית של תושבים מעוטף עזה הצילה אותם או גרמה להם לנזק או ליתרון במתקפת החמאס ב-7 באוקטובר. בסקר הוצגו מספר הנרצחים בשבעה באוקטובר תוך בחינת השקפתם הפוליטית. האירוע עורר סערה ברשת ומחוצה לה, והערוץ הותקף.

הרשות השנייה פתחה בהליך הפרה לכאורה נגד ערוץ 14

בעקבות השידור התקבלו ברשות השנייה כ-800 פניות מהציבור והוחלט לפתוח הליך הפרה לכאורה נגד הערוץ. "השידור והאמירות השונות שהובאו בו טומנות בחובן פגיעה לכאורה בזכר ובכבוד הנרצחים, ולהבדיל בכבוד החטופים החיים כמו גם נפגעי מתקפת הטרור הנפשעת ב-7 לאוקטובר, ופגיעה ברגשות משפחות הנרצחים, החטופים ונפגעי המתקפה, בגוף ובנפש, כמו גם בכלל הציבור", כך נכתב מטעם הרשות השנייה, "הפרה לכאורה בין היתר כיוון שהשידור אינו מבחין הבחנה ברורה בין דיווח עובדתי לבין הבעת דעה, פרשנות או ניתוח, פגיעה בטעם הטוב, בכבודו של אדם או ברגשות הציבור".

פרסום המחקר עורר זעם רב ברשתות ומגיבים רבים תקפו את הערוץ על עצם ההבחנה בין דם לדם ושיוכו לדעות הפוליטיות. העיתונאי בן כספית כתב: "כך נראית ירידה מהפסים. מישהו מממן את האשפה הזו". העיתונאי נדב איל אמר על הפרסום: "מה הטבלה הזו אמורה להגיד? האם מי שעשו אותה לא מבינים שהגיאוגרפיה, תכנית חמאס, תגובת צה"ל ואלף פרמטרים אחרים הם קריטיים? הם לא מביטים בזה ורואים שזה ירוד, זול, גרוע? (התשובה היא לא)".

עמית סגל הוסיף: "מוזר שצריך לציין זאת, אבל אין כל קשר בין הצבעה בבחירות ובין הסיכויים להירצח בידי חיות אדם. למי שמציג את הנתונים כך אין ראש סטטיסטי ובעיקר - אין לב יהודי".