"שיאים חדשים": ההישג המדהים של אילנה דיין

עיתונאית חדשות 12 המובילה את התכנית "עובדה" כמעט שלושה עשורים זוכה לקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר אילן: "הביאה את העיתונות החוקרת בישראל לשיאים חדשים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 14:32 כ באייר התשפד

"שיאים חדשים": ההישג המדהים של אילנה דיין
אילנה דיין, צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

אילנה דיין, מובילת התכנית "עובדה" המשודרת בקשת 12, תקבל תואר דוקטור לשם כבוד מאוניברסיטת בר-אילן. לצידה של דיין יקבלו השנה את התואר אישים וארגונים משפיעים כמו חיים ילין, הביוכימאי פרופסור חיים סידר, אביב גפן והרב אליהו בלומנצויג ממייסדי ישיבת ההסדר ירוחם.

"אילנה דיין הביאה את העיתונות החוקרת בישראל לשיאים חדשים"

דיין זכתה בתואר על היותה עיתונאית חוקרת וחרוצה בעלת יושרה. בפניה של נשיא אוניברסיטת בר-אילן פרופסור אריה צבן נאמר כי ועדת התואר החליטה להעניק לה את התואר על קידום העיתונות החוקרת בישראל. דיין הביאה את העיתונות החוקרת בישראל לשיאים חדשים, עיתונות היצוקה יושרה נוקבת ונחרצות לזכות הציבור לדעת, כזו המשפיעה לטובה על החברה הישראלית.

עוד אמר פרופ' אריה צבן לד"ר דיין: "במשך העשורים זכית גם לעצב דורות על דורות של אנשי ונשות תקשורת ובעת הזאת, בזכות ההערכה המקצועית שהם רוחשים לך, גם עשייתך למען שיח שיש בו דיאלוג והבנה, לתועלת החברה כולה, זוכה להדהוד ולהכפלה. במיוחד בתקופה הזאת, המורכבת כל כך, מבקשת אוניברסיטת בר-אילן להעלות על נס את אומץ לבך, את התעוזה לדרוש מאיתנו להביט לאמת בעיניים ולהיות ביקורתיים, מעורבים ובהתאם טובים יותר".

טקס הענקת תואר דוקטור לשם כבוד ייערך ביום שני, 3 ביוני 2024 במסגרת אירועי חבר הנאמנים של האוניברסיטה.