לא האמנתי שרות שאלה את זה בדייט ראשון: כל מה שפספסתם בפרק של "ווארט"

יהודה ורות יצאו לדייט ראשון מוצלח שהוביל לשברון לב, מועצת השדכנים אימצה זוג שלא באמת זקוק להם וגיל שכח להודות לליאת על הסנדוויץ' המושקע שהכינה לו | כל מה שפספסתם בפרק השני של "ווארט"

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 23/05/24 10:44 טו באייר התשפד

לא האמנתי שרות שאלה את זה בדייט ראשון: כל מה שפספסתם בפרק של "ווארט"
הדייט של רות ויהודה, "ווארט", צילום: צילום מסך רשת 13

אחרי פרק ראשון מוצלח, מגיעה בדרך כלל האכזבה. אבל "ווארט" של רשת 13 הצליחה לספק גם בפרק השני הצצה נדירה לעולם הדייטים החרדי, שברון לב, סצנת חלוקת נרות לשבת וגם סיפור אהבה שרק זקוק לדחיפה. הנה מה שפספסתם בפרק השני של "ווארט".

השאלה המביכה של רות

כנראה שיש דייט אחד שהוקרן על המסך שלי ודייט אחר שקרה במציאות, אחרת אין דרך להסביר את ההתלהבות המוגזמת של רות מיהודה. "יש לו חוש הומור", היא מכריזה חמש דקות לתוך הדייט, כשאת מקומו של יהודה יכול היה למלא ראש כרוב והדייט היה ממשיך להתנהל בדיוק באותה הצורה. רות כל כך דומיננטית ואנרגטית שיש לה מספיק אנרגיות בשביל שניים, ורוב הזמן היא צחקה מבדיחות ממש לא מצחיקות וניהלה שיחה קולחת עם עצמה. לרגעים ריחמתי עליה ועל הפרטנר הלא-באמת-מצחיק שלה, אבל בהמשך הדייט ליבי יצא דווקא אל יהודה.

אני לא בקיאה בכללי הדייטים בעולם החרדי ואין לי מושג לגבי הפתיחות הנהוגה בדייט הראשון, אבל אני כמעט בטוחה שהשאלה "למה לא התחתנת?" היא שאלה נוראית בכל המגזרים, ובטח במגזר שבו צעירים מתחתנים בשנות ה-20 המוקדמות. יהודה הנבוך התפתל, ניסה לתרץ, אבל בסופו של דבר נראה שהוא לקח את זה הרבה פחות קשה ממני. לפחות בשלב ההוא של הפרק היה נראה שהשידוך הולך למקום טוב, אבל כולנו כבר יודעים איך זה הסתיים.

רות, באמת שאלת את זה?

רות, באמת שאלת את זה? צילום: צילום מסך רשת 13

ההפקה עשתה לנו תרגיל מלוכלך

טוב, אני מבינה שקשה למצוא חרדים שיסכימו להשתתף בריאליטי שידוכים בפריים טיים, אבל מה שעשו בהפקת התכנית עם ציפי ויעקב זה תרגיל מלוכלך. הלו, איפה השידוך? לשם מה כינסתם מועצת שדכנים מדופלמת (שלחלקם אגב לא נותנים להוציא מילה) אם אתם מביאים שני אנשים שכבר יצאו לכמה דייטים ורק צריכים מבוגר לשאול אותו כאלה שאלות? צידדתי ביקי ובכל הטיעונים שהעלה במועצה, רק לא השתכנעתי מחבריו בסופו של דבר. מזל שיעקב וציפי כאלה חמודים, אני רק מודיעה מראש שלא אתן למועצת השדכנים לקצור את המחמאות על הצלחת שתישבר בעזרת השם.

גיל, מה אתה עושה?

אחרי שכנועים, לחצים, הפרשת חלה וארבעת המינים, גיל וליאת הסכימו לצאת לדייט שני. את הפגישה שלהם הם החליטו לעשות בתל אביב, בתפקיד החב"דניקים שמפריעים לכם באמצע הביס בפלאפל כדי להציע לכם להניח תפילין או להדליק נרות שבת. גיל, גיל, גיל. מה אתה עושה? ליאת המתוקה טרחה, הכינה בצק, הפרישה חלה, ועוד אזרה אומץ כדי לציין שוב שאת הסנדוויץ' היא הכינה בעצמה (אחרי התגובה הצוננת "תודה, אני אשים את זה בצד") ואתה משיב "אני לא אוכל ירקות" ובחוצפתך מוסיף "את תלמדי לאט לאט". רק בטסטה לאחר מכן הוא זכר להתרגש מהמחווה ומהמחשבה, אבל לליאת המסכנה הוא שכח להחמיא על ההשקעה.

גיל שכח לפרגן

גיל שכח לפרגן צילום: צילום מסך רשת 13


ליאת המהממת יצאה מגדרה בדייט השני כדי להיות קלילה יותר, פתוחה יותר, כיפית יותר ודברנית יותר, וגיל מצידו כבר היה בטוח שהיא נפלה בקסמיו. כשעברו ליד חנות של שמלות כלה היא רק הצביעה על אחת, בהתבדחות ומבלי לחשוב יותר מדי, והוא כבר היה בטוח שהיא מדמיינת את שניהם מתחת לחופה. גם סיכת המשיח שקיבל בסוף גרמה לו להתלהב פחות או יותר כמו מהסנדוויץ', והוא מיהר להבהיר לה שהוא לא מתכוון לענוד אותה כרגע. בסך הכל בחור מפרגן.

יהודה שבר לנו את הלב

ובכל זאת, בחלק האחרון של הפרק התהפכו היוצרות. יהודה הדהים את כולנו - יקי, שרה, רות וגם הצופים - כשהחליט לא להמשיך לדייט שני רק בגלל הגיל. רות השתדלה להסתיר את אכזבתה, אבל ברור שאחרי ההנאה של שניהם בדייט הראשון היא ממש לא ציפתה ששנתיים לטובתה יכריעו את הכף לרעה. אצל גיל וליאת, לעומת זאת, שניהם יצאו הפעם מרוצים, ואם לשפוט לפי תגובות השדכנים ייתכן שליאת באמת תזדקק לשמלת הכלה שהצביעה עליה.