ראיון "אין מקום לאג'נדה פוליטית": מגי טביבי בראיון פתוח

מגישת המהדורה המרכזית של ערוץ 14 שומרת על איפוק בשידור, אבל לא מהססת להסתייג בפומבי מאמירות של הקולגות שלה. בראיון מיוחד לכבוד יום העצמאות היא מספרת ל"חדשות כיפה" על ההחלטה להנחות את טקס המשואות, על הביקורות שהיא סופגת בלי הפסקה ועל החלום הגדול שהשתנה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 13/05/24 21:37 ה באייר התשפד

"אין מקום לאג'נדה פוליטית": מגי טביבי בראיון פתוח
מגי טביבי, צילום: סטודיו תומאס תומר שלום

קשה למצוא דקה פנויה בלו"ז העמוס של מגי טביבי. החזרות לטקס הדלקת המשואות אותו היא מנחה לראשונה לצד תמיר סטיינמן רק האריכו את הימים שהיו ארוכים עוד קודם. למרות המלחמה, החטופים והביקורות הרבות שספגה ההחלטה לקיים את הטקס השנה, טביבי אפילו לא שקלה לוותר על ההנחייה. "אי קיום הטקס הוא פרס לאויב", היא אומרת נחרצות בראיון ל"חדשות כיפה", "הטקס הוא אחר ומותאם לנסיבות המורכבות". את העבודה לצד סטיינמן, קולגה מערוץ 12 המתחרה, היא מגדירה כ"עניינית, מקצועית ומאוד מרגשת".

המלחמה

מלחמת חרבות ברזל פרצה בשש וחצי בבוקר שמחת תורה, אבל בערוץ 14 - שם טביבי מגישה את המהדורה המרכזית מיוני 2022 - התחילו לשדר רק במוצאי השבת. מאז אותו מוצ"ש ארור, סיפורי הזוועות הפכו לחלק בלתי נפרד מחייה. "אי אפשר לבצע הפרדה הרמטית בין החיים האישיים למקצועיים", היא מודה, "חלק ניכר מהסיפורים מלווה אותי גם חזרה הביתה. את חלקם הגדול אני חיה ביומיום - בקשר שוטף עם הרבה מאוד משפחות שכולות ומשפחות של חטופים. אי אפשר שלא להתחבר לזה מהמקום הכי עמוק שלנו כבני אדם, בחברה שמדממת כבר למעלה מחצי שנה".

את התלונות על כך שערוץ 14 ממדר את נושא החטופים ומתנגד נחרצות לעסקה היא לא מוכנה לקבל. "זו טענה לא הוגנת", היא משיבה, ומזמינה אותי לבדוק בעצמי את הסיקור שמקבל הנושא בכל התכניות בערוץ. "משפחות החטופים חצויות גם הן בתוך עצמן", היא מוסיפה, "צד אחד קורא לעסקה בכל מחיר, הצד השני משוכנע מנגד שרק לחץ צבאי אפקטיבי יעשה את העבודה. שתי העמדות מקבלות מקום של כבוד".

מגי טביבי

"אי אפשר לבצע הפרדה הרמטית בין החיים האישיים למקצועיים" צילום: Shir Torem,Flash90

הביקורות

וזו לא הטענה היחידה שמקבל ערוץ 14. בערוץ עם טאלנטים שפולטים הערות שנויות במחלוקת כמו ינון מגל ויותם זמרי, כמעט כל יום אמירה משידור מסעירה את מדינת ישראל. טביבי, לעומת זאת, שומרת לרוב על שתיקה. "אני מסתייגת בתוקף מכל אמירה חריגה ולא פעם הבעתי בפומבי את דעתי עליהן", היא מבהירה באופן חד משמעי. ולמרות זאת, כשאני שואלת אותה אם תשקול לחיוב הצעה להגיש את המהדורה בערוץ 12, היא אפילו לא מהססת כשהיא משיבה "לא" נחרץ.

עד כמה את מרשה לעצמך להכניס את העמדות שלך לשידור?

"אם הכוונה היא לאג'נדה פוליטית - אין לה מקום. אני דבקה באמת המקצועית שלי כמגישה, ואם צריכה להישמע ביקורת לכאן או כאן היא נשמעת בהתאם".

"הדרך שלי תמיד הייתה מלווה באנשים שזלזלו" צילום: תומר שלום

יהיה מופרך להשליך את הביקורות שסופג ערוץ 14 על האג'נדה הימנית המובהקת שלו, שכן חלק גדול - אם לא רוב - מעם ישראל מחזיק באידיאולגיה ימנית. כשאני מעלה בפני טביבי את הנקודה הזאת, היא מגיעה עם הסבר מוכן: "ערוץ 14 עשה מהפכה", היא מתגאה, "הצלחנו בתוך זמן קצר לפרוץ אל עולם המיינסטרים כך שהיום הציבור מצביע בשלט. העובדה הזאת לא מתקבלת באהדה על ידי חלקים מסוימים בציבור".

יש ביקורות שאת לוקחת ללב?

"הדרך שלי תמיד הייתה מלווה באנשים שזלזלו, שפגעו או ניסו להוריד אותי למטה. עם הזמן למדתי להקשיב רק לביקורות מקצועיות, וכל אמירה כזו או אחרת שנובעת משיקולים לא רלוונטים פשוט מסוננת בהתאם".

החיים האישיים

אותם אנשים שזלזלו קשורים אולי לנקודת הפתיחה של טביבי, בעונה התשיעית של הריאליטי "האח הגדול". כמי שפרצה בתכנית המצולמת 24 שעות ביממה, מפתיע לראות כיצד טביבי מגוננת כעת על פרטיותה. היא לא מעוניינת לדבר על זוגיות או על חייה האישיים, שני עניינים שבעבר היו מוצגים לעיני כל. כשאני שואלת אותה אם מדובר בהחלטה מודעת, היא משיבה בחיוב. "דווקא בעולם שבו הכול חשוף וזמין ברשתות החברתיות, חשוב לי לשמור ככל שניתן על הפרטיות", היא מסבירה, "בוחרת לנצור רגעים עם המשפחה או עם החברים בחוויה שהיא שלי, אחרת זה מאבד מהקסם".

חיים אישיים

"חשוב לי לשמור ככל שניתן על הפרטיות" צילום: Shlomi Cohen,Flash90

העתיד

מלבד הבחירה בה להנחות את טקס המשואות, אירוע ממלכתי מהחשובים בישראל, טביבי זכתה לאחרונה לעוד בשורה מרגשת כשנכנסה לרשימת הצעירים המבטיחים בדירוג "30under30" של העיתון "פורבס". מהביקורות על כך היא מחליטה להתעלם: "לא מייחסת משמעות לרעשי רקע. היו ותמיד יהיו. ההתמקדות היא בעשייה וכל דבר אחר הוא התעסקות בטפל".

נבחרת לרשימה היוקרתית, את מגישה מהדורה מרכזית משגשגת, נבחרת להנחות את טקס המשואות, כל זה ואת עוד לא בת 30. לאן עוד יש להתקדם?

"אני לומדת ליהנות מהדרך, מכאן ועכשיו. שאפתי תמיד למקום משפיע על הבמה הגדולה. כל מה שעתיד לבוא מכאן ואילך הוא בידיו של הקדוש ברוך הוא, כל דבר כזה יתקבל בברכה".

אמרת בעבר שאת חולמת להיות חברת כנסת. יש מצב שזה היעד הבא?

"לפני עשור - הייתי ככל הנראה משיבה לך בחיוב לשאלה. חלמתי תמיד להשפיע, להיות חלק ממובילי השינוי בחברה, לכן התחום סקרן ומשך אותי פנימה. לשמחתי, השנים לימדו אותי אחרת. מאמינה שדווקא היום, במקומי הצנוע, יש לי את היכולת להשפיע הרבה יותר ולייצג קולן של הרבה מאוד נשים - ולא רק אותן".