התחקיר על חסידות גור יפורסם - זו המגבלה שהוטלה עליו

הדרמה בבית המשפט סביב שידור התחקיר על חסידות גור בתכנית "המקור" הגיעה לסיומה בבית המשפט. התחקיר ישודר השבוע אחרי החדשות, אך יצטרך להתמודד עם ההגבלה שהוטלה עליו

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 30/07/23 11:47 יב באב התשפג

התחקיר על חסידות גור יפורסם - זו המגבלה שהוטלה עליו
רביב דרוקר, מגיש "המקור", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני מספר שבועות דיווחנו כי התחקיר של רביב דרוקר על חסידות גור, שהיה אמור להיות משודר בתכנית "המקור", נאסר לשידור על פי החלטת בית המשפט. בהודעת רשת שפורסמה אז נכתב, "רשת 13 לא תשדר הערב פרק של המקור, זאת לאחר שחסידות גור פנתה לפני מספר שעות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להוציא צו מניעה נגד שידור התכנית. בית המשפט קיבל את הבקשה וקבע כי יש לפעול לכך שלא ניתן יהיה לזהות בצורה כלשהי את הקטינה שבמרכז המאבק. לכן יש לטשטש לא רק אותה אלא גם את בני משפחתה". 

עם פנים מטושטשות: התחקיר על חסידות גור ישודר בתכנית "המקור"

ברשת 13 ובמערכת "המקור" החליטו לערער על ההחלטה, וכעת הסאגה הגיעה לסיומה. התחקיר על חסידות גור ישודר השבוע ביום שלישי אחרי החדשות, אך יאלץ לטשטש את פניה של הקטינה העומדת במרכז התחקיר ואת פני משפחתה כולה. כזכור, התחקיר עוסק במשפחה חרדית שהתרחקה מחסידות גור ולאחר תקופה שמו לב ששתי הבנות שלהם נעלמו בלילה. בהמשך גילו במשפחה שהבנות הושמו במשפחת אומנה ומאז אין להן אפשרות לפגוש במשפחתן. האב החליט לצאת למסע כנגד החסידות ולגלות את הסודות הכמוסים.