"לכאורה ניצחנו": אחרי שהתחקיר נאסר לשידור - דרוקר חושף את פסק הדין

מספר שבועות לאחר שתחקירו על חסידות גור נאסר לשידור בהחלטת בית המשפט, מגיש חדשות 13 חושף פרטים מפסק הדין. בית המשפט התיר לשדר, אך אסר לפרסם כל פרט מזהות ההורים - ברשת 13 החליטו לערער

חדשות כיפה חדשות כיפה 19/06/23 15:34 ל בסיון התשפג

"לכאורה ניצחנו": אחרי שהתחקיר נאסר לשידור - דרוקר חושף את פסק הדין
רביב דרוקר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לפני מספר שבועות דיווחנו כי התחקיר של רביב דרוקר על חסידות גור, שהיה אמור להיות משודר בתכנית "המקור", נאסר לשידור על פי החלטת בית המשפט. בהודעת רשת שפורסמה אז נכתב, "רשת 13 לא תשדר הערב פרק של המקור, זאת לאחר שחסידות גור פנתה לפני מספר שעות לבית המשפט לענייני משפחה בבקשה להוציא צו מניעה נגד שידור התכנית. בית המשפט קיבל את הבקשה וקבע כי יש לפעול לכך שלא ניתן יהיה לזהות בצורה כלשהי את הקטינה שבמרכז המאבק. לכן יש לטשטש לא רק אותה אלא גם את בני משפחתה". 

"השופט התחיל את הדיון באמירה שהוא מאוד לא אוהב את ערוץ 13"

היום (ב') בית המשפט התיר לדרוקר לפרסם את פסק הדין. "התחקיר מציג זוג הורים ששתיים מבנותיהן נעלמו יום אחד מהבית. הניסיון של ההורים להחזיר אותן הביתה, גרם בין השאר להתפוצצות גדולה ואלימה בין חסידות גור לפלג שפרש ממנה", סיפר דרוקר. "השופט שני הוא שופט צבעוני", התייחס המגיש לשופט, "הוא התחיל את הדיון באמירה שהוא מאוד לא אוהב את ערוץ 13, שהוא נפגע עמוקות מהתחקירים של ברוכי קרא עליו ושאל אם אנחנו רוצים לפסול אותו. לא ביקשנו".

בהמשך, דרוקר חשף את פסק הדין כפי שהוא. השופט ארז שני הודה כי לחסידות גור יש אינטרס במניעת פרסום הכתבה, "לבל יוכתם שמה", אך עם זאת גם לאב התומך בתחקיר יש אינטרס נגדי לפגוע בחסידות.

פרסום התחקיר אושר ללא כל פרט מזהות ההורים - ברשת 13 החליטו לערער

בסיום הדיון השופט התיר לפרסם את התחקיר, אך אסר לפרסם כל פרט מזהות ההורים. ברשת 13 החליטו לערער על ההחלטה. "לכאורה, ניצחנו", סיכם מגיש החדשות, "השופט קבע שהחסידות עומדת מאחורי הכול, שיש עניין ציבורי, שצריך להתיר את הפרסום, כבר חגגנו בלב, עד שבשורה האחרונה הוא עשה סיבוב פרסה מוזר".