המעיין המיתולוגי עין הנציב יפתח בשבוע הבא לציבור - זה הקאץ'

בשורה ענקית לאוהבי הטיולים, רשות הטבע והגנים הודיעה על פתיחתה המחודשת של שמורת הגן הלאומי עין יהודה - עין הנצי"ב. האתר יהיה סגור בשבת והכניסה אליו תהיה בהרשמה מראש, בעתיד ייגבה תשלום סמלי

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/05/24 12:22 כ באייר התשפד

המעיין המיתולוגי עין הנציב יפתח בשבוע הבא לציבור - זה הקאץ'
עין הנצי"ב, ייפתח מחדש לציבור, צילום: שי אייזקס

ליד קיבוץ עין הנצי"ב שבעמק בית שאן שוכן אחד המעיינות היפים והמטויילים ביותר. מי הטורקיז, הטרזן האגדי והמיקום המוצלח הביאו את המקום לגדולתו. שמו המקורי הוא בכלל עין יהודה, אבל בפי העם הוא נקרא עין הנצי"ב.

"ריבונו של עולם מה עשית למעיין הזה"

לפני יותר משנתיים שותפו תמונות תמונות עצובות מאיזור המעיין שנראה יבש, בלי זכר לתמונות היפות והמים הצלולים שהיו במעיין אך לא מזמן, גולשים נסערים בהם גם גם יאיר אגמון פירסמו פוסטים כואבים על העזובה השוררת במקום: "פעם היינו יורדים בטרמפים מהישיבה במעלה גלבוע, למעיין הזה. אבינו שבשמיים, תגיד לי אתה השתגעת, אתה, שכולך מלא רחמים! מה אתה מתעסק לנו עם הזכרונות והגעגועים!!! ריבונו של עולם מה עשית למעיין הזה".

שמורת עין יהודה, עין הנציב

שמורת עין יהודה, עין הנציב, צילום: שי אייזק

ברשות הטבע והגנים הרגיעו: "זה רק שיפוץ"

אלא שברשות הטבע והגנים מיהרו להרגיע את הרוחות ואמרו כי הוא נמצא בשיפוצים למען הפיכתו לגן לאומי שלאחריו הכניסה אליו תהיה בתשלום סמלי ."תהליך ההכרזה החל בפנייה של קיבוץ עין הנצי"ב ומועצת עמק המעיינות אל רשות הטבע והגנים במטרה להפוך את המעיין וסביבתו לגן לאומי למען שמירתו, פיתוחו וטיפוחו באופן מיטבי".

ב 2.6 תפתח שמורת עין יהודה - עין הנצי"ב, לציבור הרחב

היום (ג') מודיעה רשות הטבע והגנים כי בתאריך 2 ביוני 24 תפתח לציבור הרחב את הגן הלאומי עין יהודה לאחר שהיה סגור לטובת שיקום, פיתוח והסדרה. בשלב זה הכניסה לגן הלאומי תהיה ללא תשלום. המטיילים מוזמנים להגיע וליהנות מבריכות הטורקיז בגן הלאומי, ולזכות לחוויית ביקור נעימה, מרעננת ובטוחה.

שמורת עין יהודה, עין הנציב

שמורת עין יהודה, עין הנציב צילום: שי אייזקס

כניסה לאתר בהרשמה מראש, בעתיד ייגבה תשלום סמלי

במשך מספר שנים, השקיעה הרשות משאבים רבים להסדיר את הגן ולהנגישו לציבור באופן בטוח בתאום עם המועצה האזורית עמק המעיינות וקבוץ עין הנציב הסמוך. לאחר שבמשך שנים היו בעיות בטיחותיות ובעיות תחזוקה ונגישות במקום. באתר הושקעו 6.5 מיליון ₪, במימון משותף של רשות הטבע והגנים והקרן לשמירה על השטחים הפתוחים.

שמורת עין יהודה, עין הנציב צילום: שי אייזקס

המטיילים והמטיילות יוכלו ליהנות משלושה מתחמי מים שונים בגן הלאומי – בריכת רחצה עמוקה, בריכת שכשוך רדודה ומונגשת גם לקטנטנים, ובריכת שכשוך נסתרת עם מפלון. בבריכה העמוקה יסופקו שירותי הצלה. באתר הותקנו מלתחות ושירותים, שולחנות פיקניק, ספסלי ישיבה ומרכז שירות למטייל. כמו כן, הוסדרה באתר חניה (100 חניות) לטובת ציבור המבקרים.

האתר יהיה סגור בימי שבת

הכניסה לגן הלאומי ברישום מראש, שטחו של הגן הלאומי אינו גדול, לכן יכול לקבל מספר מצומצם של מבקרים בו זמנית. יש להירשם לכניסה מראש באתר רשות הטבע והגנים. ללא הרשמה לא תתאפשר כניסה למתחם הגן הלאומי. האתר פתוח בימי א' עד ו' בלבד. רשות הטבע והגנים מאחלת ביקור מהנה באתר חדש ומיוחד זה.

שעות פתיחת האתר:

שעון קיץ: בימים ראשון עד חמישי בשעות 8:00–17:00 (כניסה אחרונה ב-16:00) וביום שישי בשעות 8:00–16:00 (כניסה אחרונה ב-15:00).

שעון חורף: בימים ראשון עד חמישי בשעות 8:00–16:00 (כניסה אחרונה ב-15:00) וביום שישי בשעות 8:00–15:00 (כניסה אחרונה ב-14:00). לעין יהודה, כמו לגנים לאומיים אחרים, אין כניסה מחוץ לשעות הפתיחה.

שמורת עין יהודה, עין הנציב צילום: שי אייזקס