שאל את הרב

יחסי אישות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 31/08/24 21:26 כז באב התשפד

שאלה

1. למה רק הגבר מחויב לספק את אשתו מינית

2. אני חי 18 שנה עם אישה שטוענת שלא מתחשק לה לקיים יחסי מין,זה לא חסר לה,לא מעניין אותי,לא נמשכת אליי מינית)מה אנחנו בני 16( זה מתסכל אותי מאד הרבה שנים יש פער גדול בגישה ובהתייחסות למיניות.לא רוצה לדבר ולהבין שבהעיה שלה משפיעה עליי נפשית, חוסר איכפתיות מוחלט.תודה

ובהמשך:

מה לא ניסיתי שום דבר לא הצליח, אני לומד קבלה 23 שנה ומבין קצת בנפש האדם. הערכה שלי שה חוסר רצון פנימי שלה להשתנות ולהביט לעומק הבעיה ולהבין שיש זוגיות ויחסי אישות זה חלק חשוב. אחרת למה התחתנתי? מרגיש חסר אונים גילוי נאות זו אישתי השניה ויש לנו 2 ילדים. היא חסרת טקט בצורה קיצונית ואין לה בעיה להעליב אותי או להגיד את האמת שלה מבלי לחשוב מה זה יעשה לצד השני.תודה

תשובה

שלום וברכה

אני קורא בין השורות כאב גדול ומצוקה בהקשר של יחסי אישות ביניכם.

אתה צודק מאוד שזה אחד היסודות המהותיים של קשרי הנישואין ביניכם. ולכן טוב תעשו אם תשקיעו השקעה גדולה כדי ליישב את ההרים הגבוהים שצמחו ביניכם.

את זה עושים עם אנשי מקצוע ייחודיים לנושא הזה. הם יכולים לעסוק גם בהיבטים הזוגיים העמוקים ביניכם, ובד בבד גם להציע הצעות מעשיות שעשויות ללמד אתכם מה אתה יכולים לעשות האחד כלפי השני, כדי להתקרב יותר.

אתה עצמך כתבת כי מעבר לקשרי האישות יש נושאים נוספים הכואבים לך, כגון ההיפגעות מנוהגה לומר את אשר בליבה בלי לקחת בחשבון את הפגיעות שיש בזה וכדו׳.

המענה אפוא נמצא ביסודות הבסיסיים ביותר של הזוגיות ביניכם. אני מציע לא לערב את הקבלה בנושאים אלה, ולא ניסיון לקחת את האתגר הזה לכיוון של תפישות עולם, אלא להתחיל ברבדים הבסיסיים של החיים, בתורת הנגלה, ובמקום שתהיו בעימותים ובמריבות תוכלו לסלול דרך מתחדשת לקשר ביניכם.

כל טוב והרבה שלום בית

כתבות נוספות