שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 22/07/24 14:13 טז בתמוז התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב

כבר שנתיים וחצי ארוכות, מתישות, מגעילות וקשות מאוד בשבילי שאני פוגם בברית בזרע לבטלה.

לאחרונה אני מתחיל טיפה יותר לשלוט בעצמי שנגיד פעם החזקתי יום ללא זרע לבטלה וכיום אני מחזיק חמישה ימים הכי הרבה שהחזקתי היה עשרים.

אני שומר עיניים אך לא הדוק, לא אתבייש להסתכל על נערה עם חולצת בטן לדוגמא מכיוון שאני מעיר חילונית ומשפחה חילונית.

אני רוצה לעזוב את החטא לעולם ולא להשאיר זכר לתקופה הזו! מה עלי לעשות? לשמור את עיני לגמרי מהמין הנשי?

אני צריך את עזרתך בתשובה ארוכה ומפורטת, כנראה זו בקשה חצופה אבל תחשוב על זה שתעזור לי לחזור לקשר טוב עם בורא עולם.

ובעזרת השם אחזור לפה ואשאל על תיקונים!

תודה רבה

תשובה

בס"ד

שלום רב,

אתה מבקש לחזור לקשר טוב עם בורא עולם. זה קל מאוד. זה יקרה מיד כאשר תבין שאין שום קשר בין לאהוב את בורא עולם ובין שמירת הברית.

אתה צריך לשנות את הגישה שלך לפגם הברית. הפגם הזה לא צריך לנתק אותך ולא להרחיק אותך מבורא עולם.

יש לך כל יום מפגשים חשובים וטובים עם בורא עולם: תפילה, לימוד תורה, כיבוד הורים, מעשים טובים, התנדבות - כל הדברים הללו צריכים למלא אותך בשמחה ובאושר. ככל שאתה מעמיק ומרבה בתפילה, תורה ומעשים טובים אתה צריך להרגיש שאתה מתקדם יפה מאוד בקשר עם בורא עולם.

מעכשיו אתה לא בוחן את כל החיים שלך רק בשאלה האם שמרתי או לא שמרתי ברית? אתה מסתכל אחורה לשנתיים וחצי ארוכות של תפילה ולימוד, שמירת שבת וכשרות, מעשים טובים וכיבוד הורים ועוד ועוד ומתוך כך את כבר לא אומר על השנתיים הללו שהיו מתישות ומגעילות אלא מלאות עשיה טובה בגוף ובנפש, צמיחה משמעותית וחשובה, התקרבות גדולה לבורא עולם.

עניין הברית הוא עניין אחד בתוך חיים דתיים גדולים ורחבים. אסור לתת לעניין הזה משקל גדול יותר מכל דבר אחר. באשר להתחזקות בשמירת הברית - אתה מספר מדוע קשה לך: "לא אתבייש להסתכל על נערה עם חולצת בטן". אין לי טענות אליך היצר הרע הוא תקיף, קשה להתנהל אתו. אבל אי אפשר לתת ליצר הרע לחגוג בהתעלמות משמירת עיניים, ולצפות שהוא יציית לנו ויגביל את עצמו בשמירת הברית. שמירת הברית קשורה באופן מלא לשמירת עיניים גם לדמיונות ולפנטזיות, גם למחשבות.

אין לי טענות אליך - אתה משתדל ועמל וזה יפה מאוד וחשוב מאוד. אבל עליך להבין ששמירת ברית היא תוצאה של עבודה רחבה ומקיפה: לצאת מהיצריות שתוקפת אותנו מכל עבר, לא לראות ולא לדמיין ולא לחשוב...

אחרי שאתה מכיר בקשיים שלך בשמירת הברית עליך למנוע מעצמך אכזבות ויאוש. אל תציב לעצמך מטרות גדולות מדי בשמירת הברית. תציב מטרות קטנות שאתה מסוגל לעמוד בהן וככה תתקדם. תציב לעצמך מטרה אפשרית בשמירת עיניים. כנ"ל בשמירת הברית. אם הצלחת להחזיק עשרים יום, זו מעכשיו המטרה שלך: עשרים יום.

אחרי שתצליח בקלות לשמור עשרים יום, תוסיף עוד חמישה ימים. ככה תתנהל מספר חודשים עד שתתחזק ואז תוסיף עוד מספר ימים.

תביא בחשבון שיהיו נפילות ואל תתרגש מהן. נופלים, קמים וממשיכים, כאילו כלום לא קרה. לא נבהלים ולא מבטלים, פשוט ממשיכים מאותו מקום.

בהצלחה!

כתבות נוספות