שאל את הרב

מוכנות להבאת ילדים לעולם בזמן הלימודים

הרב הלל מרצבך הרב הלל מרצבך 14/07/24 17:02 ח בתמוז התשפד

שאלה

שלום הרב,

פונה אליך מכיוון שמכירה אותך ממכון טל. אך עדיין רוצה לשמור על אנונימיות.

קודם אספר שאני נשואה עוד מעט שנה, עם אמצעי מניעה. אני ובעלי ב״ה עם אהבה גדולה, וצמחנו וגדלנו ביחד (אנחנו כבר שלוש שנים יחד)

לאחרונה בעלי חזר לדבר איתי על ילדים והרצון שלו שאפסיק לקחת כדורים וננסה כבר להכנס להיריון, אני פתוחה איתו מאוד כמובן והוא יודע שאני לא מאוד מוכנה ועדיין חוששת.

אני אשתף אותך בתחושות שלי. האמת שאני מרגישה בוגרת מספיק, אך אני מוצאת בי פחד מאוד גדול לכתחילה כל דיבור על ילדים, לידה, להיות אמא.

אני יודעת שאני רוצה ילדים באופן כללי זה אין ספק אך אני סטודנטית כעת בתואר מאוד קשה ואני חוששת לעניין זה תוך כדי ומפחדת שזה ישפיע לרעה או יפגע בלימודים שלי.

כל שכן, בעלי רק עובד ועדיין לא מצא את התחום שמעניין אותו (מחכים שאני אסיים ואז הוא יתחיל)

האם יש לך עצות להכווין אותי מתי ארגיש מוכנה? איך אוכל לבדוק אם אני בשלה לזה?

אשמח לכל ההכוונה, עצה בנושא זה

מוצאת את זה מעסיק אותי הרבה לאחרונה.

מודה לך מאוד מראש

תשובה

שלום וברכה,

מחילה על העיכוב במענה.

ראשית, אשרייך שאת שואלת ומנסה לברר. זה בהחלט לא קל לקבל החלטה כה מורכבת וחשובה. מרגע שנולדים ילדים אתה עובר לסטטוס אחר. והחיים עולים קומה נוספת.

בנוסף, חשוב שתדעי שאולי הדבר החשוב ביותר שאת יכולה לעשות בעולם זה ללדת ילדים. מעבר לקיום מצוות פרו ורבו שזו המצווה הראשונה בתורה, גידול ילדים זה בין הערכים החשובים ביותר שיש לנו כעם. בפרט בימים הללו, זו התגובה הכי חזקה כנגד הטרור הערבי שרצח בנו. "כאשר יענו אותו כן ירבה וכן יפרוץ".

אוסיף, שעוד לא שמעתי על אישה שהתחרטה שנולד לה ילד. אחרי שהילד נולד מבינים איזו זכות גדולה ומשמעותית להביא לעולם נשמה חדשה. עם כל האתגרים והמורכביות הכרוכות בזה.

אמנם יש לך חששות, ואפשר להבין אותן. זו בהחלט אחריות גדולה, ודורש השקעה מרובה. מצד שני, צריך גבורה להצליח לקפוץ למים ולעשות את הדבר הנכון עבורכם. אם את מרגישה רצון לכך, ובעלך גם רוצה, תסמכי על ה' הטוב שידאג לכל הקשיים שמסביב.

לגבי הלימודים והחשש הכלכלי. יש בנות רבות שעשו זאת לפנייך. אפשר להיות אמא ולסיים את התואר. נכון שזה מאתגר, אבל זה גם יותר נותן יותר משמעות. זכרי, שה' הטוב דואג לכל אחד כדי מחסורו.

להערכתי, אם בעלך עובד, ובמקביל את תסיימי את התואר ותתחילי לעבוד. תוכלו להקים משפחה במקביל, והברכה תשרה עליכם.

בהצלחה רבה רבה,

כתבות נוספות