שאל את הרב

צרות דווקא כשאני מתחזקת

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 23/05/24 07:36 טו באייר התשפד

שאלה

היי לרב, אני בתקופה אפשר להגיד די קשה בפרנסה ובעוד כמה דברים וזה רק הולך ומחמיר.. אני צופה בהמון שיעורי תורה להתחזקות באמונה וכל הזמן רבנים אומרים שצריך לקבל הכל באהבה ובלי שאלות של למה.. אבל הרי השם לא מביא לאדם קשיים בלי חטאים לא? אני צריכה להבין במה חטאתי ? דווקא אני בתקופה של התחזקות מאוד גדולה אני כן מנסה לקבל את הכל באהבה אבל אין ספק שזה משפיע והקיום מצוות כבר לא נעשות כל כך בשמחה כי אין מצברוח מה אפשר לעשות איך הכי נכון להתמודד?

תשובה

שלום וברכה

לפני כל דבר אחר, אני מאחל ומברך כי תמצאי את הנתיב שלך לצאת מתוך הכאב והמבוך שאת נתונה בו, ותזכי להארה גדולה.

אנחנו לא יודעים את הקשר הישיר שבין מה שאנו מנסים ומתחזקים ובין ההיענות משמיים לבקשתנו. אנחנו בני אדם על הארץ, והקב"ה הוא הא-לוהים בשמיים.

מותר לנו לשאול. כל גיבורי התנ"ך, כשכאב להם - הם הפנו את השאלה כלפי הקב"ה. הם לא אמרו שצריך לקבל הכל באהבה, אלא ביקשו ושאלו. הרבה פעמים התברר שההנהגה הא-לוהית אינה תוצאה של חטאים. ה"שיקולים" של הקב"ה הם הרבה הרבה יותר רחבים.

מה אני מציע לעשות ?

לאורך כל התנ"ך, הנביאים אמרו כי כאשר רוצים להתחזק, וכאשר רוצים לתקן על הארץ את מה שצריך לתקן - הדבר הנכון לעשות הוא להתחיל בעניינים של בין אדם לחבירו. לראות את מי שקשה לו, להתייחס לגר ליתום ולאלמנה, להאיר פנים לבריות, להימנע מסכסוכים ומלשון הרע - ועוד ועוד. הנביא הושע לדוגמה אמר "כי חסד חפצתי ולא זבח ודעת א-לוהים מעולות". אולי כדאי להשקיע שם - ביחסים, ברגישות, בעזרה, בזהירות בכבוד הבריות וכדו'. זה המקום שראוי לעשות, והוא גם מעלה פעמים רבות את מצב הרוח, כי אנו עושים טוב בעולם.

ושוב אני מברך ומאחל שיאיר לך הקב"ה את דרכך.

כל טוב

כתבות נוספות