שאל את הרב

מה לעשות עם הכישרון שלי ותחיית המתים

הרב ירון אנגלמאייר הרב ירון אנגלמאייר 20/05/24 20:39 יב באייר התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב. אומנם שלחתי את השאלה הזאת לרב מסוים אבל לדעתי התשובה שלו הייתה מדי קצרה והוא לא כל כך הרחיב, כך שאני שולח גם לך ואני מקווה שזה בסדר מבחינתך (כתוב בצד שאסור לשלוח ל-2 רבנים את אותה השאלה):

יש לי 2 שאלות:

1.שמעתי פעם שחכמים אומרים שמי שלדוגמה רוצה לראות דם, במקום להיות רוצח או משהו דומה הוא יכול להיות רופא או מוהל וכך לעזור, רציתי ליישם את זה באותה צורה עלי: אני מאוד חזק ברוך ה', אבל אני לא מוצא מה לעשות עם הכוח שלי. פה ושם אני יכול לעזור לאמא שלי עם הקניות או משהו דומה, אבל אני לא מרגיש שאני עושה עם זה משהו משמעותי. מה אני יכול לעשות?

2.רציתי לדעת יותר על "תחיית המתים". ראיתי לא מזמן סרטון של רב אחד שאמר שמי שלא מאמין בתחיית המתים לא יקום בתחיית המתים. זה טיפה מלחיץ אותי כי אני לא בטוח שאני מאמין ב-100% בזה. איך אני יכול להאמין בלב שלם? ותוכל להסביר יותר מה בדיוק יקרה?

תודה מראש, יהודה

תשובה

שלום רב,

אכן, כשהקב"ה נותן לאדם כישרון הרי זו אחריותו לפתח אותה ולהשתמש בה לטובה. במקרה שלך נראה לנכון להשתמש בכוח אולי לאימונים ותרגילים כדי להיות מסוגל להגן על אחרים חסרי כוח ויישע.

בקשר לתחיית המתים אכן זה אחד מעיקרי האמונה של הרמב"ם (ה13) ומיסודות האמונה.

כמובן שנושא זה אינו פשוט כלל להבנה וגם לא נוכל להבין הכל, כדברי הרמב"ם עצמו: דברים אלו לא נדע איך יהיו עד שיהיו... מכל מקום יש ללמוד את הנושא, בהתאם להבנה ולתפיסה, ולכן כדאי למצוא מחנך וכדו' לגשת ללימוד זה, וללמוד כל דבר בעיתו ובזמנו. מומלץ לדוגמא ללמוד את החלק השלישי בספר גשר החיים שמנגיש את כל נושא ההסתכלות על החיים והמוות בצורה ברורה.

בברכה רבה,

ירון אנגלמאייר

כתבות נוספות