שאל את הרב

חבר וחברה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 19/05/24 06:47 יא באייר התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב אני מתחזק במשך כמה חודשים כבר והכרתי מישהי אני לא מדבר עם בנות בדרך כלל אבל איתה כן היא שומרת שבת גם מתחזקת שנינו לא שומרים נגיעה ואני לא יודע אם להמשיך את זה או שלא אני יודע שאם ניהיה ביחד יהיה מגע אבל לא מעבר לזה האם זה בסדר מה דעתך

תשובה

שלום

על פי ההלכה, קשר אישי (בניגוד לקשר טכני, כגון עבודה וכיו"ב) בין איש לאישה, אמור להיות רק כשהם נשואים או לקראת חתונה (כמובן לא כולל בני משפחה).

עצם הקירבה והאינטימיות שיש בקשר, אפילו בלי מגע, וקל וחומר כאשר די ברור שייווצר מגע שהוא אסור על פי התורה, זו בעיה מבחינת ההלכה.

בנוסף, המחשבה שאם יתקיים הקשר אתם תצליחו לשים את הגבולות במקום שתרצו היא תמימה במקצת. כאשר מתעוררים הרגשות, והיצרים והתאוות, זה הרבה יותר קשה לעצור.

מלבד זאת, גם מבחינה נפשית, יש הבדל משמעותי האם בית וזוגיות בנויים על גבי קשרים מהעבר, הרהורים ורגשות, או שהם נבנים בטהרה ועל מצע נקי (כמובן שתמיד אפשר וצריך לעשות תשובה, אבל אני מתכוון ללכתחילה). האם היית רוצה להתחתן עם מישהי שכבר הייתה בקשר רגשי או במגע עם מישהו אחר או שהיית מעדיף מישהי שאתה האיש היחיד שהיא מאז ומעולם הייתה עימו בקשר? וכנ"ל כמובן כלפי האישה.

על כן המלצתי החמה לך ולכם היא לא לפתח כעת את הקשר הזה, אלא לחכות עד לגיל שבו תחליטו שנכון עבורכם להתחיל להתקדם לכיוון חתונה, ואז תחדשו את הקשר, ובע"ה תזכו לבנות בית נאמן בישראל על אדני הטהרה והקדושה.

בהצלחה רבה

כתבות נוספות