שאל את הרב

זרע לבטלה

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 15/05/24 14:49 ז באייר התשפד

שאלה

שלום כבוד הרב.

שמי איתי בן 14 שסובל ממה מהדבר הנורא הזה זרע לבטלה,

לפני כחודשיים נחשפתי לדברים לא צנועים שגרמו לי לקחת את הידיים שלי למקומות לא טובים ולשפשף ואני ראיתי דברים לא טובים במחשב למשל פורנו ועוד... והיום אני לא מדליק את המחשב שלי כי אני לא רוצה להיחשף לדברים האלה אז אני כבר לא רואה פורנו אבל מה שקורה לי בעצם זה שאני קם בבוקר הולך לבית ספר נפגש עם חברים מניח תפילין הולך להתאמן ואז לקראת בשעות הערב מגיע רגע שאני במיטה לבד מול המסך ואז מתחיל להיות לי תחושה של בא לי להסתכל על בחורות על דברים לא צנועים וזה מאוד קשה אני באמת רוצה להגיד לך שאני במשך כל יום עושה את זה היה פעם איזה מקרה נדיר שהטלפון שלי נשבר והיה בתיקון ובגלל שעווה תיקון אז לא עשיתי זרע לבטלה יום אחד אבל לא הצלחתי בחיים להחזיק שבוע ולא יומיים ולא שלושה ולא יום אני כל יום נלחם עכשיו אני כבר לא רואה פורנו כמו שאמרתי אני פשוט הגעתי למצב שאני מדפדף באפליקציה שנקראת טיק טוק אם אתה מכיר שאם אני רואה שם בחורה אני ישר מתחיל לעשות את המעשה הנוראי הזה ואני כבר מאוד מפחד שהקדוש ברוך הוא שונא אותי כי אני באמת רוצה לעשות שינוי ואני באמת רוצה שהקדוש ברוך הוא יבין את זה ואני מפחד שהוא לא יבין את זה בבקשה תעזור לי הרב אני סך הכל ילד בן 14 קטן שמנסה לא להוציא אבל לא מצליח בימי חופש שאני לא עסוק ואני נשאר בבית אני עושה את זה לפחות ארבע פעמים ושאני ביום עסוק אני עושה את זה פעמיים לפחות בלילה ואני לא יכול זה קשה לי אשמח לעזרה ממך אני במצוקה

תודה.

תשובה

שלום אח יקר.

מעיקרי האמונה זה שהקב"ה לא רק יודע כל מעשה בני אדם, אלא גם את כל מחשבותיהם.

כלומר, הקב"ה יודע לא רק את הנפילות שלך, אלא גם ובעיקר את המחשבות והרגשות והחרטות והצער והשאיפות שלך. והוא יודע מי אתה באמת וכמה אתה רוצה להיות טוב ולא ליפול, וכמה זה כואב וקשה לך. הוא גם יודע כמה ההתמודדות קשה (ולא רק לך, אלא לעוד רבים, גם כאלה שאתה לא מעלה בדעתך שמתמודדים).

חס וחלילה וחס ושלום לחשוב שהוא שונא אותך. הוא מאוד מאוד אוהב אותך, ואתה בן יקר ואהוב בעיניו, והוא רוצה רק בטובתך.

לכן תוציא מהראש כל מחשבה שמדכאת או מורידה אותך. זה תמיד עצת היצר הרע. תמיד רק להיות עם הפנים קדימה.

לגבי ההתמודדות המעשית אני מבקש שתקרא את התשובות בקישורים הבאים ואת אלו שנמצאות בתוכן, ותראה אם הדברים מסייעים לך באופן מעשי. ואני ממש מבקש שתנסה לפנות לאחד מהארגונים שמופיעים שם כדי לקבל סיוע.

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/1179475-1/

https://www.kipa.co.il/%D7%A9%D7%90%D7%9C-%D7%90%D7%AA-%D7%94%D7%A8%D7%91/1157728-1/

בסדר?

אשמח שתמשיך לכתוב

בהצלחה רבה

כתבות נוספות