שאל את הרב

נראות

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 17/02/24 20:33 ח באדר א'

שאלה

שלום הרב יובל,

ייעצת לי לא מעט בעבר על ההתמודדות עם להיות מאמין הומו. תודה רבה. המון הקלת עלי. המון.

כרגע אני במצב של "חזרה בתשובה". הייתי בטיפול ארוך, יצאתי מהארון, יש לי חבר. אבל עם כל אלה - אני עדיין מתמודד עם מיזוג הזהויות והדרך המתאימה לי.

כמו שכתבתי - אני קצת מתחזק בשנה האחרונה. יש לי שתי שאלות:

1. מה דעתך על לחזור ללכת עם כיפה? הסרתי אותה לפני כמה שנים, כי הרגשתי רע וחוטא ואשם. שאני לא שייך אליה. שאני אוהב ונמצא עם גברים ואין טעם. עכשיו, כשאני משתדל להניח תפילין וללכת לבית הכנסת בשבת - אבל אני הומו מחוץ לארון עם בן זוג: מה לעשת עם זה? לפעמים מרגיש צורך לחזור אליה.

2. שאלה די קשורה: אני כל פעם הולך לבית כנסת אחר. משנה את מקום התפילה.

כי אני לא רוצה להיטמע, שישאלו אותי בן כמה אני, ואם אני נשוי וכו' (ושואלים...) שאצטרך לספר שם על עצמי (למרות שכל העולם ה"אחר" יודע). מה אני צריך לספר? אנשים חדשים שם שואלים ומתעניינים בי, ואני נבוך בדרך כלל. איכשהו, לאנשים בבית הכנסת קשה לי לספר. אני גם ככה לא מנפנף בזה, לא גאה, משתדל להפסיק להתבייש, אבל צריך להכיר אותי קצת כדי שאספר. שם זו בעיה.

תודה ושבת שלום.

תשובה

שלום וברכה

מסע חיים קשה נמצא על כתפיך.

כנראה שאין תשובה אחת נכונה לשאלות שלך. מה שאני כותב אפוא הוא עצה, ולא דבר מה מכוח סמכות כלשהי, אלא אפשרות שכדאי לבחון. אם היא טובה בעיניך – נפלא, ואם לא – אשמח אם תשוב ונתור אחר דרך אחרת.

א. ההכרעה ללכת עם כיפה נראית לי מבורכת מאוד. אתה לא מחוץ לברית עם הקב"ה. אתה חלק ממנה. אין בדברים כדי להכשיר דברים שאסור לעשות, אבל לא יהיה זה נכון לטעון שרק מי שמושלם בכל מעשיו ראוי להיות חלק מהברית הזו. על כולנו מוטלת המשימה להתקדם.

ב. מותר לך גם להיות קבוע במקום מסוים. בתחילה ישאלו, ואתה תענה תשובה מתחמקת, ויעזבו אותך.

כל טוב ושמחת חיים

כתבות נוספות