שאל את הרב

חלום

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 03/01/24 12:26 כב בטבת התשפד

שאלה

היי הרב היי רב אני איש שעבר הרבה בחייו לטוב ולרע ויש לי לעיתים קרובות חלומות משונים חלמתי שאני אצל סבתא שלי והיא הדליקה נרות על פלטה כחולה על הפלטה גם היו סיפרי קדושה בחלום הזיתי שאני רואה שעל הפלטה יש צלב באמצע אני קפאתי במקום מהר כיביתי את הנרות ואז כעסתי על סבתא שלי מאיפה היא הביאה את זה בכלל.

היא ביקשה ממני להשים משהו בחדר שלה , הלכתי שמתי את הדבר ובאתי לסגור את הדלת אבל הייתה שם אנרגיה רוחנית כזאת משהו מוזר(הרגשתי אנרגיות מוזרות סביבי בעבר אבל זאת הייתה חזקה מכל).כל פעם שסגרתי את הדלת היא נפתחה בפריצת רוח מטורפת , חזרתי אל הפלטה וגיליתי שהזיתי שאין שם צלב בכלל אמרתי לעצמי בראש יכול להיות שאני הוזה ואז נגמר החלום.

תודה רבה

ע.ת.

תשובה

בס"ד

שלום רב,

החלומות הם יצירת הדמיון. אל הדמיון נכנסים דברים רבים ומשונים: מחשבות, דמיונות, זכרונות... בחלום מתערבים זכרונות מאתמול עם דמיונות מלפני שנים, הכל יכול להתערבב בחלום.

לעיתים חלומות מטרידים כמו במקרה שאתה מתאר כאן. לשם כך תקנו חז"ל תפילה מיוחדת שאומרים אותה בזמן ברכת כהנים:

רִבּוֹנוֹ שֶׁל עוֹלָם, אֲנִי שֶׁלָּךְ וַחֲלוֹמוֹתַי שֶׁלָּךְ, חֲלוֹם חָלַמְתִּי וְאֵינִי יוֹדֵעַ מַה­­­ הוּא. יְהִי רָצוֹן מִלְּפָנֶיךָ אֲ-דוֹנָי אֱ-לֹהַי וֵא-לֹהֵי אֲבוֹתַי, שֶׁיִּהְיוּ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה. בֵּין חֲלוֹמוֹת שֶׁחָלַמְתִּי עַל אֲחֵרִים וּבֵין שֶׁחָלַמְתִּי עַל עַצְמִי, וּבֵין שֶׁחָלְמוּ אֲחֵרִים עָלַי, אִם טוֹבִים הֵם, חַזְּקֵם וְאַמְּצֵם, וְיִתְקַיְּמוּ בִי וּבָהֶם כַּחֲלוֹמוֹתָיו שֶׁל יוֹסֵף הַצַּדִּיק.

וְאִם צְרִיכִים רְפוּאָה, רְפָאֵם כְּחִזְקִיָּהוּ מֶלֶךְ יְהוּדָה מֵחָלְיוֹ, וּכְמִרְיָם הַנְּבִיאָה מִצָּרַעְתָּהּ, וּכְנַעֲמָן מִצָּרַעְתּוֹ, וּכְמֵי מָרָה עַל יְדֵי משֶׁה רַבֵּנוּ, וּכְמֵי יְרֵחוֹ עַל יְדֵי אֱלִישָׁע.

וּכְשֵׁם שֶׁהָפַכְתָּ אֶת קִלְלַת בִּלְעָם הָרָשָׁע מִקְּלָלָה לִבְרָכָה, כֵּן תַּהֲפוֹךְ כָּל חֲלוֹמוֹתַי עָלַי וְעַל כָּל יִשְׂרָאֵל לְטוֹבָה

וְתִשְׁמְרֵנִי וּתְחָנֵּנִי וְתִרְצֵּנִי.

כתבות נוספות